مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از روند افزایشی تدریجی تردد از مرز خسروی همزمان با فرا رسیدن ماه محرم خبر داد و گفت: هم اکنون روزانه ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ نفر از این مرز تردد دارند.

سیدشهرام کهریزی با اشاره به فرا رسیدن ایام ماه محرم و همچنین نزدیک شدن ایام اربعین، از روند افزایشی تردد از مرز خسروی خبر داد و گفت: طی روزهای اخیر روزانه ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ نفر از این مرز تردد داشتند که شامل مسافران ایرانی و عراقی می باشد که سهم مسافران ایرانی از این تعداد بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر است.

وی ادامه داد: هرچقدر به ایام اربعین نزدیک شویم میزان تردد روزانه از این مرز افزایش خواهد یافت و پیش‌بینی می‌شود پیک تردد را نیز در چند روز منتهی به اربعین داشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته پیک تردد از مرز خسروی را در تاریخ دهم شهریور ماه شاهد بودیم که حدود ۱۰۶ هزار نفر از مرز خسروی عبور کردند، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود امسال نیز در پیک ایام اربعین تردد بیش از صد هزار نفر در روز را از این مرز شاهد باشیم.

کهریزی از زیرساخت‌های خوب مزر خسروی یاد کرد که باعث افزایش استقبال تردد از این مرز شده و عنوان کرد: امسال نیز اقداماتی برای بهبود زیرساخت‌های این مرز و پایانه خسروی در دست انجام است.

وی بهبود سرویس‌های بهداشتی، ارتقاء روشنایی پایانه و محوطه آن و همچنین سایبان‌ها، در دست احداث بودن هزار متر سایبان جدید، ارتقاء سیستم‌های سرمایشی و مه‌پاش و ... را از مهمترین این اقدامات برشمرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه همچنین از اجرای طرح امام سجاد(ع) در مرز خسروی یاد کرد که با اجرای آن زوار اربعین بدون توقف در مرز عازم عتبات عالیات می‌شوند و خاطرنشان کرد: اجرای این طرح کمک بسزایی به تسهیل در تردد زوار و جلوگیری از ازدحام جمعیت خواهد کرد.

برچسب ها: اربعین ، مرز خسروی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.