مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: مزار ۱۰۹ شهید و ۵۱ گلزار شهدای استان نیاز به ساماندهی دارد که با تامین اعتبار لازم انجام خواهد شد.

عباس برزگر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام،گفت: ساماندهی مزار مطهر ۲۶ شهید والامقام استان که شامل ۶ گلزار است، در دست اقدام قرار دارد.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم که کل گلزارهای شهدا با وضعیت مطلوبی ساماندهی شود، گفت: به لحاظ درصدی، شهرستان‌ سلطانیه با ۹۹ درصد، شهرستان زنجان با ۹۶ درصد و خدابنده با ۹۳ درصد بیشترین میزان ساماندهی گلزارهای شهدا را دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: تاکنون با اقدامات صورت گرفته، ۲ هزار و ۷۳۷ مزار شهدا در استان ساماندهی شده است.

وی با بیان اینکه ساماندهی گلزار شهدا در دستور کار است و تحقق این مهم باید در اولویت کاری مسوولان دستگاههای اجرایی باشد، افزود: قطعا ساماندهی این مزارها موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: استان زنجان از استان‌های پیشرو در زمینه ساماندهی گلزار شهداست که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

وی در خصوص ساماندهی گلزار شهدای روستای نیماور از توابع بخش مرکزی شهرستان زنجان، گفت: این روستا در مجموع شامل ۹ مزار شهید است که پیش از این مزار ۶ شهید ساماندهی شده بود و با ساماندهی مزار مطهر شهیدان والامقام موسی و رضا حاتمی و علی قربانی، این پروژه به طور کامل به پایان رسید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: در روستای ملاپیری از توابع بخش مرکزی شهرستان ایجرود نیز مزار شهیدان عبدالله محمدی و حکمعلی عیوضی ساماندهی شد.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی گلزار شهدای روستای داشلوجه، قلتوق، مهرآباد و سارمساقلو نیز در حال انجام است.

استان زنجان سه هزار و ۵۳۲ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.