کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز ۶۳ درصد بازار به عبارتی ۴۸۳ نماد مثبت و ۳۷ درصد بازار به عبارتی ۲۸۴ نماد منفی به پایان معاملات رسیدند.

علیرضا روستا کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در جریان معاملات امروز ۱۷ تیرماه شاخص کل بورس با افزایش ۱.۷۲ درصد و ۳۷,۶۳۰ مثبت به عدد ۲,۲۲۶,۴۴۳ رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش ۱.۶ درصد و ۱۱,۱۷۳ واحد افزایش به ۷۰۹,۲۶۸ رسید تا شاهد تداوم روند سبز بازار باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: امروز حجم معاملات در سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون برگ سهم با ارزش معاملاتی ۸,۱۱۷ میلیارد تومان بود همچنین سرانه خرید حقیقی‌ها ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۴۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود و خروج ۳۶۴ میلیارد تومان را از سهام و حق تقدم و صندوق سهامی شاهد بودیم.

او همچنین اظهار کرد: امروز۶۳ درصد بازار به عبارتی ۴۸۳ نماد مثبت و ۳۷ درصد بازار به عبارتی ۲۸۴ نماد منفی به پایان معاملات رسیدند بیشترین ورود پول به صنعت بانک‌ها با ۳۰ میلیارد تومان و بیشترین خروج پول با ۵۷ میلیارد تومان از صنعت محصولات شیمیایی بود.

این کارشناس بازار سرمایه درنهایت تاکید کرد: با مشخص شدن دولت جدید و بر مبنای شعارهای این دولت بازار دید مثبتی نسبت به سیاست‌های این دولت دارد. امروز در چندین مورد عرضه صورت پذیرفت که هر دفعه با تقاضا روبرو شد و در نهایت بازار متعادل پایان یافت.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۱۹:۱۸ ۱۸ تير ۱۴۰۳
18تیرماه رشدارزش معاملات نداشته است
رانفورشده499تومن هرسهم
بقیه هم منفی بودن؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۷ تير ۱۴۰۳
پزشک جمهورمان مچکریم
Iran (Islamic Republic of)
سلیمان
۱۶:۴۴ ۱۷ تير ۱۴۰۳
دوستان، همه ایرانیها چه اصولگرا ویا اصلاح‌طلبان، همگی مسافران یک کشتی بزرگ به نام ایران هستیم . باید به انتخاب ملت در هر دوره طبق اصول دموکراسی احترام گذاشت. همه باید تلاش کنیم این کشتی به هدف ومقصد برسد. کارشکنی هریک از این گروه‌ها در کار رقیب، باعث غرق کشتی وتلف شدن همه افرادش خواهد شد. پس همه باید برای پیشرفت وسر بلندی ایران عزیز بکوشیم. ای کاش تمام مردم وگروههای ما به این درک لازم برسند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۷ تير ۱۴۰۳
مسخره است
آخرین اخبار