با طراحی و ساخت محصول دانش‌بنیان مودم ترنسپورنت TM-۱۰۰ توسط فن‌آوران کشور امکان قرائت کنتور‌های برق از راه دور فراهم شد.

 

 

 

 

 آرش قیلاو، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران، اظهار کرد: مودم ترنسپورنت TM-۱۰۰ یک مودم مخابراتی با پوشش ارتباطی 2G/4G است که از طریق پورت RS۴۸۵ به کنتور‌های برق دیجیتال در تابلو کنتور‌ها متصل شده و به واسطه آن قرائت کنتور‌های برق از راه دور انجام می‌شود.

وی، با بیان این‌که با تولید این دستگاه، مأموران قرائت، به حضور در محل نیاز ندارند، در ادامه خاطرنشان کرد: در نتیجه، حذف نیروی انسانی، خطای قرائت هم حذف می‎شود، هم‌چنین با این کار امکان کنترل مصرف مشترک نیز به‌صورت لحظه‌ای وجود دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران، در ادامه توضیح داد: تبادل اطلاعات مودم با نرم‌افزار مدیریت مرکزی در قالب استاندارد صنعت برق و به‌صورت امن انجام می‌شود و تنظیم آن به‌صورت محلی و از راه دور امکان‌پذیر است.

محصولی دانش‌بنیان بدون رقیب خارجی

قیلاو، با بیان این‌که گسترش میزان برق مصرفی در کشور و نیاز به مدیریت مصرف لحظه‌ای مشترکان و حذف مشکلات موجود در قرائت کنتور‌های برق توسط مأموران قرائت، ما را بر آن داشت تا در توسعه این مهم قدم برداریم، گفت: این دستگاه نمونه خارجی ندارد.

وی، ارتباط پایدار با کنتور‌های برق، حذف نقاط کور آنتن‌دهی با آنتن خارجی و احراز هویت و رمزنگاری داده‌ها را از مزایا و ویژگی‌های این محصول دانش‌بنیان برشمرد و افزود: از دیگر مزایای این محصول دانش‌بنیان می‌توان به کاهش هزینه‌های قرائت، حذف قرائت‎های ناممکن وافزایش سرعت و دقت با حذف عامل انسانی و خطای ناشی از آن اشاره کرد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران، با بیان این‌که این مودم از نظر سخت‌افزاری دارای یک باتری پشتیبان، یک پورت نوری، یک پورت RS۴۸۵ و چند LED است، افزود: که وضعیت عملکرد مودم و ارتباطات آن را نشان می‎دهند. وجود باتری پشتیبان حافظ تاریخ و ساعت دستگاه در صورت قطع احتمالی برق است.

ارسال داده‌ها با نصب این دستگاه در کنار کنتور‌های خانگی و صنعتی

قیلاو، با بیان این‌که این دستگاه در کنار انواع کنتور‌های خانگی و صنعتی تک فاز و سه فاز متصل شده و داده‌های آنها را ارسال می‌کند، تصریح کرد: تکنولوژی مورد استفاده در طراحی این مودم به‌روز بوده و از آخرین فن‌آوری‌های پردازنده و ماژول‌های مخابراتی استفاده شده است.

وی، یادآور شد: از همین‌رو پایداری و ارتباط مطمئن از ویژگی‌های آن است، اما در صورت ورود نوآوری جدید، قطعاً برای بهینه کردن دستگاه، از آن استفاده خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.