شبکه مستند سیما برای تابستان گلچینی از بهترین و جدیدترین مستند‌های متنوع را برای پخش در نظر گرفته است.

چندین مستند جدید در ایام تابستان از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود.

«داستان‌های فوتبال» با روایت یک داستان فوتبالی از هر کشور اروپایی پخش می‌شود. این مستند به کارگردانی مهدی افضل زاده هر شب ساعت ۱۹ پخش می‌شود.

مستند «تنها» جمعه‌ها ساعت ۲۳ از شبکه مستند پخش می‌شود.
در این مستند مسابقه محور، شرکت کنندگان تنها با وسایلی که در یک کوله پشتی جا می‌شود راهی مناطق مختلف می‌شوند. تنهایی در شرایط سخت، زمین‌های بی رحم در کنار شکار کردن، ساخت سرپناه و مقابله با دیگر شکارچیان همه از چالش‌های سخت این مسابقه است.

مستند «ایران در مرز دانش» شنبه ۱۶ تیر از این شبکه پخش می‌شود.
این مجموعه مستند در ۱۰ قسمت با ساختار مستند پیش بینی شده است و روایت کننده مسائل پزشکی، زیبایی و مکمل‌های غذایی بر عهده دانای کل و به صورت نریشن بر روی تصاویر آرشیوی شنیده خواهد شد.

مستند «بالاتر از همه» در ۲۶ قسمت راجع به والیبال روی آنتن می‌رود.
این مجموعه مستند که به کارگردانی فرزام فرامرزی است، به تفسیر خلاقانه و قابل استناد تاریخ ورزش والیبال با استفاده از عوامل محتوایی و زیبایی شناختی می‌پردازد و روایتی را برمبنای روند شکل‌گیری تاریخ ورزش والیبال و ترتیب زمانی رخداد‌ها و مسابقات را بازگو می‌کند.

مستند «داستان پنج حلقه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدحسن یادگاری در ۷ قسمت پخش می‌شود.
این مجموعه به تاثیرات و نقش مسابقات المپیک در مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی می‌پردازد. همچنین این برنامه به سطح افزایش دانش انتقادی مخاطب در شناخت و بهره بردن از لذت درست و حقیقی ورزش با عنوان یک نماد و هویت ملی در عرصه بین المللی کمک می‌کند.

مستند «دگرگونی زمین» در ۵ قسمت پخش می‌شود.
این مستند سیر تکاملی زمین و چگونگی سازگاری حیوانات اطرافمان با سیاره‌ی در حال تغییر و تکاملش در مقابل چشم انسان را آشکار می‌سازد.

مستند ۴ قسمتی «طوفان زمین» یک مجموعه مستند هیجان انگیز است که به بررسی پدیده‌های ترسناک و مبهوت کننده بلایای طبیعی می‌پردازد. مستند «طوفان زمین» مستندی هیجان انگیز محصول سال ۲۰۲۲ کشور آمریکا به کارگردانی تالیا تیبون است که توسط کمپانی نتفلیکس NETFLIX تولید و منتشر شد، شامل شکارگران طوفان، بازماندگان و افراد اولیه که با شجاعت تجربیات ترسناک خود را در مورد رویداد‌های کاتاستروفیک مختلف از جمله آتشفشان ها، توفان ها، توفان‌ها و زمین لرزه‌ها به اشتراک می‌گذارند.

مستند «دنیا‌های بیگانه» که با استفاده از قوانین حیات روی زمین برای بقیه کهکشان‌ها، حقایق علمی و داستان‌های تخیلی را برای تصور حیات بیگانه در سیارات دیگر ترکیب می‌کند. این مستند به کارگردانی دانیل ام. اسمیت محصول سال ۲۰۲۰ کشور انگلستان است.

فصل سوم مستند «مزرعه کلارکسون» به کارگردانی گوین وایت هد، محصول سال ۲۰۲۱ در کشور انگلستان است. در این مستند جرمی کلارکسون تلاش می‌کند بدون هیچ تجربه قبلی، مزرعه‌ای را در حومه شهر اداره کند. او تلاش می‌کند با بدترین آب و هوا برای کشاورزی، حیواناتی نافرمان، محصولات کشاورزی و پاندمی غیرمنتظره کرونا دست و پنجه نرم کند.

مستند «این حیوانات» در ۱۰ قسمت پخش می‌شود.
این مستند در ژانر جنایی به کارگردانی دومینیک مول است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. داستان این مستند درباره زنی است که به طور ناگهانی ناپدید می‌شود. پلیس اتومبیل او را در جاده یک دهکده کوچک و دورافتاده پیدا می‌کند. پلیس کشف می‌کند که پنج نفر با ناپدید شدن این زن در ارتباط هستند، اما هر کدام راز خاصی را دارند. این مستند محصول کشور فرانسه و آلمان و در ژانر جنایی و درام است.

مستند ۱۰ قسمتی «ترین‌های جهان» نیز در جدول پخش شبکه مستند قرار دارد.

مستند «اندی ماری، بازسازی» مستندی است که آسیب‌های واردشده بر ستاره تنیس، اندی ماری را بین سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۱۹ را بررسی می‌کند. او تقریباً سه سال داشت که مادرش راکتی به او هدیه داد، پنج ساله بود که لئون اسمیت مربی سرشناس بریتانیایی درباره او گفت: تا به حال خردسالی مثل اندی ندیده ام که این گونه مثل جوان‌ها تنیس بازی کند، او در کنار مادرش جودی و برادرش جیمی به فراگیری و تمرین می‌پرداخت.
مستند «اندی ماری» به روایت محمدرضا احمدی و به کارگردانی اولیویا کپوکینی در سال ۲۰۱۹ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور انگلیس و در ژانر مستند است.

مستند «تونی کروس» داستان زندگی تونی کروس هافبک آلمانی و بازیکن حال حاضر تیم رئال مادرید اسپانیا را روایت می‌کند. مستند «تونی کروس» مستندی بیوگرافی و ورزشی محصول سال ۲۰۱۹ کشور آلمان به کارگردانی مانفرد الدنبرگ است که توسط کمپانی Broadview TV تولید و منتشر شد.

مستند «ساخت سنگال» محصول سال ۲۰۲۰ به کارگردانی پتا جنکین و مهدی بنهاد دیجیالی است. داستان سادیو سفر قهرمانانه کلاسیک و سنتی را برای بازیکنان فوتبال آفریقا روایت می‌کند. با استعدادی استثنایی، او برای یافتن سرنوشت خود در جهان از دهکده خود راهی می‌شود.

مستند «کنی» به زندگی کنی دالگلیش یکی از بزرگترین اسطوره‌های باشگاه فوتبال لیورپول که طی ۱۵ سال در این تیم توانست به ۲۷ جام معتبر باشگاهی دست پیدا کند می‌پردازد. این مستند به کارگردانی استوارت ساگ محصول سال ۲۰۱۷ کشور انگلستان است که توسط کمپانی نام آشنای بریتانیایی Pitch International در انگلستان اکران شد.

مستند «در جستجوی شکوه» یک فیلم مستند به کارگردانی گیب پولسکی محصول سال ۲۰۱۸ آمریکا است. در این مستند زیبا و دیدنی سفری به اسرار زندگی نابغه‌ها و ورزشکاران بزرگ تاریخ می‌شود.

مستند «جنگ ۲۴ ساعته» بازگوی یک رویداد واقعی در اوایل دهه‌ی ۶۰ میلادی است. انزو فراری یک مسابقه‌ی اتوموبیل‌رانی در حد مرگ و زندگی با هنری فورد در یکی از میدان‌های شهر فرانسه به نام لو مان به راه می‌اندازد. قوانین مسابقه در این شهر به این صورت است که مسابقه‌دهندگان به مدت ۲۴ ساعت باید با هم به رقابت بپردازند. این مستند محصول سال ۲۰۱۷ کشور آمریکا و در ژانر مستند و به کارگردانی و نویسندگی نیت آدامز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار