مدیرکل میراث فرهنگی فارس از رونمایی کمپین والریان در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبر در سفر به استان فارس و شهر شیراز باتوجه به اقدامات غرب در ایتالیا و روم و ایجاد فضای روایتگری غلط مبنی بر شکست ایران از روم خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از شروع کار مرمت بازار وکیل و همچنین اختصاص بودجه برای مرمت تخت جمشید و محور‌های ساسانی برای امسال و سال آینده خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی از شروع به‌کار مرمت بازار وکیل خبر داد و گفت: کار مرمت بازار وکیل با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان شروع شد. مرمت به دلیل حساسیت و دقت و زمان بر بودن کار زیادی می‌طلبد، برای سهولت کار، این پروژه را به ۱۴ قسمت به نیت ۱۴ معصوم تقسیم کردیم.

او افزود: همچنین در سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ در محور تخت جمشید ۱۱۰ میلیارد تومان و در محور ساسانی ۴۰ میلیاردتومان بودجه تخصیص داده می‌شود. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس ادامه داد: یک هتل و همچنین ۳ اقامتگاه افتتاح شد که این ۳ اقامتگاه ۳ پروژه هستند و در بافت تاریخی شهر شیراز قرار دارند.

ثابت اقلیدی در خصوص خانه‌های خلاق گفت: پروژه بعدی ارگ کریم خان و بحث خانه خلاق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است. یک پایگاه در محور زندیه ایجاد کردیم. افرادی که فعالیت‌های خلاق‌محور و نوآورانه دارند، می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند و ان‌شاءالله شاهد تأثیر دانش و فن آوری نوین در این ۳ بخش تخصصی باشیم.

او اظهار کرد: رونمایی از کمپین والریان را داریم که این کمپین درجهت تحقق منویات مقام معظم رهبر در سفر به استان فارس و شهر شیراز باتوجه به اقدامات غرب در ایتالیا و روم و ایجاد فضای روایتگری غلط مبنی بر شکست ایران از روم است. ایشان تأکید بر معرفی سنگ نگاره‌ها داشتند و کمپین «این به اون در» در واقع یک کمپین بازاریابی است و عناصر متعددی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در خصوص عناصر و بخش‌های کمپین این به اون در، تصریح کرد: در این کمپین سعی داریم آثار تاریخی خود را در حوزه داخلی و در حوزه بین‌المللی به دنیا معرفی کنیم. بخش دیگر مرمت این سنگ نگاره‌ها است که البته تأمین اعتبار شده است.

ثابت اقلیدی افزود: مجسمه شکست والریان در میدان سه شهرستان داراب، مرودشت و کازرون احداث می‌شود. با هماهنگی که با فرمانداری و شهرداری این سه شهرستان انجام شده است، مجسمه شکست والریان به صورت سه بعدی با متریال عالی احداث می‌شود.

او اظهار کرد: موضوع دیگر ایجاد زیرساخت‌های والریان است و اینکه بتوانیم در تنگه چوگان و بیشابور مسیر دسترسی به این آثار ایجاد کنیم و نورپردازی انجام شود. بحث دیگر پروموشن و معرفی این آثار است تا در زمینه جذب گردشگر داخلی و خارجی اقدام موثری انجام دهیم.

ثابت اقلیدی ادامه داد: موضوع دیگر، بحث تأثیر آرایه‌های سنگ نگاره‌ها به روی عناصر صنایع دستی ماست که می‌توان به روی زیور آلات، خاتم، مقعر و منبت این آرایه‌ها کار شود.

او در خصوص اعتبارات مرمت مساجد و مجموعه زندیه گفت: به لطف خدا و مدد شهید جمهور در سفر اول ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار داشتیم، ۱۰۰ میلیارد تومان برای بازار وکیل و ۳۰ میلیارد برای مساجد تاریخی تأمین اعتبار شد. مرمت بازار شروع شده است و مرمت مساجد هم تا دوماه آینده شروع می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس بیان کرد: مساجد قدمگاه امام زمان (عج)، مسجد وکیل، مسجد مشیر، مسجدجامع نی‌ریز و مسجد قدس به زودی مرمت می‌شوند تا ان‌شاءالله در بحث گردشگری مذهبی برنامه ویژه برای این مساجد داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار