دهک‌های یک تا پنج به صورت رایگان از بیمه سلامت بهره‌مندهستند.

 سرپرست بیمه سلامت استان مرکزی گفت: پوشش بیمه همگانی برای دهک‌های یک تا ۵ به صورت رایگان است که این افراد با استعلام از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی مشمول دریافت بیمه رایگان می‌شوند و دهک‌های ۶ تا ۱۰ هم از تخفیفات خوبی بهره‌مند می‌شوند.
بوالحسنی افزود: از ۶۴۴ هزار بیمه شده استان که حدود ۴۵ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود ۸۰ درصد این جمعیت به صورت رایگان از پوشش بیمه درمانی استفاده می‌کنند و روستاییان هم بخش عمده‌ای از این جامعه هدف هستند.
او گفت: از آبان ۱۴۰۱ با دستور دولت در قانون بودجه ۱۴۰۱ طبق تبصره ۱۷ صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج تاسیس شد و ۱۰۷ گروه بیماری که شامل ۳۰۰ بیماری می‌شود این افراد می‌توانند از این صندوق بهره‌مند شوند.
بوالحسنی افزود: این بیماران با نشان‌دار کردن خود در سامانه شهروندی و یا سامانه بیمه سلامت ایرانیان به صورت الکترونیکی در زمان مراجعه به مراکز درمانی خدمات به آنها ارائه می‌شود.
او گفت: این بیماران اگر هزینه‌ای مازاد پرداخت کردند با مراجعه به بیمه سلامت و ارائه پرونده و مدارک مربوطه تا سقف ۵۰ میلیون تومان در هرسال برای هر بیمه شده خاص این خدمات به آنها ارائه می‌شود و به افراد اهداکننده کلیه هم با ارائه مدارک مربوطه تا ۵۸ میلیون تومان در سال می‌توان این مبلغ را پرداخت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.