مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: از ابتدای خرداد ماه تاکنون ۲۷۰ هزار گیلانی مشمول پاداش خوش مصرفی برق شده اند.

مسعود صادقی خمامی، مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان از تخصیص پاداش ۱۲ میلیارد تومانی روی قبوض برق ۲۷۰ هزار مشترک گیلانی به دلیل رعایت الگوی مصرف برق خبر داد.

او ضمن قدردانی از همکاری مشترکان برق گیلان در اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف که منجر به مدیریت موثر مصرف برق در ساعات اوج بار شده است، گفت: از ابتدای خرداد ماه تاکنون ۲۷۰ هزار قبض برق مشترکان خانگی در این استان مشمول پاداش شده است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان افزود: الگوی مصرف برق در این استان در فصل پیک ماهانه ۴۵۰ کیلووات ساعت است که در صورت رعایت این الگو مشترکان پاداش در قالب تخفیف‌های بهای برق مصرفی دریافت می‌کنند.

به گفته صادقی خمامی، پاداش‌های امسال بر اساس فرمول ۲۰ برابری است و مشترکان به ازای هر یک کیلووات ساعت کاهش مصرف برق تا ۲۰ برابر پاداش دریافت خواهند کرد و در صورت مراجعه به نرم افزار برق من می‌توانند بر روی قبض برق خود، شاهد تخصیص پاداش باشند.

شکسته شدن رکورد مصرف برق در گیلان

او همچنین تصریح کرد: مشترکان گیلانی دیروز با مصرف هزار و ۹۶۸ مگاوات برق کورد مصرف برق امسال را شکستند.

مسعود صادقی خمامی، مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: از آن جا که الگو‌های هواشناسی برای این هفته و هفته پیش رو، افزایش دمای هوا در گیلان را پیش بینی می‌کنند انتظار می‌رود میزان مصرف برق در استان به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد و این مسئله، حفظ پایداری شبکه برق به ویژه در ساعات اوج بار را با چالش مواجه خواهد کرد.

صادقی خمامی افزود: با رعایت چند راهکار ساده از جمله استفاده نکردن از لوازم پرمصرف در ساعت پیک و گذاشتن درجه کولر بر روی ۲۵ درجه و خاموش کردن لامپ‌های اضافه میتوان در مصرف برق مدیریت کرد.

بیش از ۷۰ درصد از مشترکان برق در گیلان مشترکان خانگی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.