جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای به دموکرات‌های کنگره ایالات متحده گفت «قاطعانه به ماندن در رقابت‌های انتخاباتی» متعهد است.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا امروز در نامه‌ای به دموکرات‌های کنگره ایالات متحده گفت «قاطعانه به ماندن در رقابت‌های انتخاباتی» متعهد است و به هم‌حزبی‌های خود در کنگره که زمزمه کناره‌گیری او را مطرح کرده بودند، پاسخی محکم داد.

بایدن در این نامه نوشت: «بیش از ۲ هفته به این مسئله پرداخته شده که ما در چه مسیری حرکت کنیم و اکنون زمان آن فرا رسیده که این ماجرا تمام شود. ما تنها یک هدف داریم و آن هم شکست دادن دونالد ترامپ است.»

بایدن و ترامپ در روز ۲۷ ژوئن در نخستین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ شرکت کردند؛ مناظره‌ای ۹۰ دقیقه‌ای که بایدن در آن بار‌ها با طرح جملات نامفهوم و نیمه‌تمام و سکوت‌های عجیب، گاف‌های فراوانی داد و سردرگم ظاهر شد. این نمایش ضعیف بایدن در کنار گاف‌های مکرر او در انظار عمومی، زنگ خطر را برای بسیاری از تحلیل‌گران و چهره‌های سیاسی دموکرات به صدا در آورده و بسیاری از آنها خواستار انصراف بایدن از رقابت‌ها شده‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا سپس در واکنش این انتقاد‌ها در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی» گفت قصد ندارد از رقابت‌ها کناره‌گیری کند. او در این مصاحبه گفت تنها در صورتی کنار خواهد رفت، که «خدای قادر مطلق» به زمین آمده به او بگوید: «جو، از رقابت‌ها خارج شو.»

این نامه تنها یک روز پس از آن منتشر شده که پنج نفر از اعضای ارشد مجلس نمایندگان آمریکا در حزب دموکرات در یک نشست خصوصی گفتند بایدن باید از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کند و در این راستا فشار فراوانی به بایدن و مشاورانش وارد کردند.

بایدن در نامه خود تأکید کرد که با استدلال‌های مخالفان خود موافق نیست و کسانی را که سعی در بیرون راندن او از انتخابات دارند، به زیر پا گذاشتن خواسته رأی‌دهندگانی متهم کرد که در انتخابات مقدماتی درون‌حزبی از او حمایت کرده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۲۳:۰۴ ۱۸ تير ۱۴۰۳
سلام،

خیلی خوب است که بایدن تسلیم شود، ولی نه به قیمت قدرت گرفتن ترامپ،

**موفقیت ها در پیشرفت برجام می تواند خواست ایران از آمریکا را برآورده کند**.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۸ تير ۱۴۰۳
این دیوانه مدرک پولی باز هم به سرمایه اش مینازد وتا آمریکا را به خاک سیاه ننشاند دست نمیکشد باز هم خوب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۸ تير ۱۴۰۳
گمشو جنایت کار عوضی ایشاله به درک واصل بشی
Iran (Islamic Republic of)
بیش از ۵۰ دموکرات خواستار کناره‌گیری بایدن هستند
۲۱:۴۶ ۱۸ تير ۱۴۰۳
بیش از ۵۰ دموکرات خواستار کناره‌گیری بایدن هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۱۸ تير ۱۴۰۳
خدایا شکر دشمنان ما را از احمق ها قرار دادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۸ تير ۱۴۰۳
آمریکا نمی‌تواند مدعی دفاع از حقوق بشر باشد
آمریکا شعارهایی می‌دهد که از آن برای نفوذ در مناطق مختلف دنیا استفاده می‌کند؛ بنابراین آمریکا نمی‌تواند مدعی دفاع از حقوق بشر باشد.
حقوق بشری که امروز از سوی مدعیان آن می‌بینیم امری کذب و دروغ است که با استانداردها و معیارهای دوگانه نسبت به جامعه جهانی اعمال می‌کنند.
حقوق بشر و زیرمجموعه آن در تمامی ادیان الهی و از جمله اسلام وجود دارد و همه به آن متعهد هستیم. نژادپرستی از ابتدا در آمریکا اعمال می‌شد. آنان نژاد برتر را نژاد سفیدپوست می‌دانستند و تا الان این موضوع ادامه داشته است و خود را به‌غلط نژاد برتر می‌دانند. رفتارهای خشن پلیس و نقض حقوق شهروندان را زیاد در این کشورها دیده‌ایم. دخالت در همه امور دنیا، جنگ‌های نیابتی و دخالت در تغییر سیاست‌گذاری‌های کشورها از جمله جنایات آمریکایی‌ها بوده است و چه جان‌هایی که در این راه از دست نرفته‌اند.
زندان گوانتانامو لکه ننگی برای آمریکاست. جنایات آمریکا در افغانستان و عراق نیز از این موارد بوده است. ۸۵ کشور جهان آسیب‌های جدی از دخالت‌های آمریکا دیده‌اند. در قضایای عراق نیز فجایع حمله آمریکا به آن را فراموش نمی‌کنیم. آیا می‌توان آمریکایی که دستش به جنایات مختلف آغشته است را دارای شأن برای دفاع از حقوق بشر بدانیم؟ پس اینها شعارهایی است که آمریکا از آن برای نفوذ در مناطق مختلف دنیا استفاده می‌کند؛ بنابراین آمریکا نمی‌تواند مدعی دفاع از حقوق بشر باشد.
کتاب شکست در بازی طولانی به‌خوبی جنایات آمریکا در غرب آسیا را نشان می‌دهد. نویسنده این کتاب فیلیپ گوردون هماهنگ‌کننده سابق آمریکا در غرب آسیا بوده است. در این کتاب نویسنده مدافع حقوق بشر نیست بلکه خواهان رسیدن به منافع آمریکا از روشی غیر از روش جمهوری‌خواهان این کشور است. اما در همین کتاب به مداخله‌های آمریکا در آسیا و غرب آن اشاره می‌کند.
Iran (Islamic Republic of)
آمریکا جنایتکار نمی‌تواند مدعی دفاع از حقوق بشر باشد
۲۰:۰۲ ۱۸ تير ۱۴۰۳
آمریکا جنایتکار نمی‌تواند مدعی دفاع از حقوق بشر باشد
Germany
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۸ تير ۱۴۰۳
پیرمرد ها بی خیال سیاست نمیشن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۸ تير ۱۴۰۳
اینکه میگه اگه خدا بهم بگه کنار میکشم جلو یه لشگر دوربین باد معده در میکنه و فراموشی میگیره زرت و زرتم که زمین میخوره خدا دیگه چه جوری باید بهت بگه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۸ تير ۱۴۰۳
پیر مرد مشاعر خود را از دست دادی برو بشین تو خونه ات بنده ی خدا
با فضا دست می دی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۱۸ تير ۱۴۰۳
احسنت اقای بایدن کنار نکش خودت که احمقی مردم امریکا هم به لطف رسانه ها از تو احمق تر احتمال رای اوردنت زیاده
از این ور هم مسعود پزشکیان اخلاقش و شخصیتش مدل ترامپه لوله ات کنیم یک توافق خوب ازت بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۱۸ تير ۱۴۰۳
کنار نکش و آخر با ذلت شکست بخور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۱۸ تير ۱۴۰۳
توهم‌نری ترامپ وهمراهانش کنارت میکشن اون سگ‌زردم برادرتوی شغاله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۸ تير ۱۴۰۳
این قدرت چقدر شیرینیه حتی تا واپسین لحظه عمر هم حاضر به ترکش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۸ تير ۱۴۰۳
صددرصد مطمین است که رای گیری در انتخابات شون
نمایشی و فیک است و
او در قدرت می ماند
قبلا هم اتفاق افتاده که یک کاندیدا رای اورده ولی
شخصی دیگه ای رییس جمهور شده
چونکه électoral officer
به ان شخص رای داده
آخرین اخبار