دارک وب بخشی از شبکه جهانی وب است، اما غیرقابل ردیابی است و تنها با استفاده از یک مرورگر تخصصی می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد.

یکی از کاربران یوتیوب از ۱۰۰ نفر در اتاق‌های گفت و گوی دارک وب در مورد بدترین چیز‌هایی که در آن جا با آن مواجه شده اند٬ پرسیده که پاسخ‌های آن ها را «سادیستی» توصیف کرد.

آستین پاتون یوتیوبر می‌گوید که دو سوم شرکت کنندگان به او گفته اند که در دارک وب رفتارهای غیراخلاقی از کودکان را تماشا کرده اند، در حالی که برخی دیگر ادعا کرده اند که با قاتلان حرفه‌ای و فروشندگان مواد مخدر مواجه شده اند و شاهد کشته شدن افراد بوده اند.

یکی از بازدیدکنندگان ناشناس ادعا کرد که جسدی را دیده است که ۵۰ چاقو روی آن بوده و بیش از ۵۰ گلوله به او شلیک شده است.

دارک وب در سال ۲۰۰۰ با انتشار Freenet، یک پروژه پایان نامه توسط دانشجوی Ian Clarke از دانشگاه ادینبورگ آغاز شد.

کلارک قصد دارد یک سیستم ذخیره سازی و بازیابی اطلاعات توزیع شده و غیرمتمرکز ایجاد کند و آن را به عنوان روشی جدید برای برقراری ارتباط ناشناس و به اشتراک گذاری فایل‌ها از طریق اینترنت توصیف می‌کند.

این پایه اساس پروژه Tor بود که در سال ۲۰۰۲ منتشر شد و مرورگر در سال ۲۰۰۸ راه اندازی شد.

برخلاف شبکه جهانی وب، هیچ پیوندی در دسترس عموم نیست و باید دقیقاً بدانید که در دارک وب کجا می‌روید.

فقط از طریق یک مرورگر وب منبع باز و شبکه‌ای به نام Tor قابل دسترسی است که به کاربران امکان می‌دهد به صورت ناشناس در اینترنت بگردند.

به محض ورود به دارک وب، مردم می‌توانند هر کسی که می‌خواهند باشند، هر چه می‌خواهند بگویند و هر چیزی را بدون هیچ عواقبی بخرند.

یکی از کاربران دارک وب به این یوتیوبر گفت: من یک فروشنده در دارک تاریک هستم، خدمات من ارسال علف‌های هرز غیرقانونی، هک کردن کارت‌های اعتباری و کار بر روی پاسپورت‌های ایالات متحده و بریتانیا است.

این یوتیوبر همچنین توضیح داد با افرادی که ویدیو‌هایی از کشته شدن افراد دیگر را تماشا می‌کردند صحبت کرده است، آن ها ادعا می‌کنند که ویدیو‌ها پخش زنده هستند.

او همچنین گفت که کاربران با پدوفیلی‌هایی روبرو شدند که به دنبال قربانی بعدی خود بودند و عکس‌های واضح از این فرد دریافت کرده اند.

منبع: الیوم السابع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.