شهرداری بهشهر، نخستین شهرداری مازندران است که طرح بسته‌های تشویقی بومی شهر را تهیه و ارائه کرده است.

یاسر احمدی شهردار بهشهر در دومین همایش سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان اشراف البلاد، گفت: شهرداری بهشهر در نظر دارد تا با مساعدت و جلب مشارکتِ سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان، راه را برای استفاده از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در رشد و توسعه شهری پیش پای آنان بگذارد.

او افزود: این فرصت با مشارکت انبوه سازان در قانون جهش تولید مسکن و آشنایی چهره به چهره مسئولان و انبوه سازان، قابل دست یابی است.

یاسر احمدی، به برنامه محور بودن مدیریت شهری و همچنین استفاده از فرصت‌ها اشاره کرده و گفت: خوشبختانه توانستیم در این دوره، بودجه شهرداری را بعد از دو سال بودجه نویسی به چهار و نیم برابر افزایش دهیم، حال آنکه بودجه شهرداری در طول چهارسال گذشته، تنها به میزان دو برابر افزایش یافته بود و امیدواریم با پایان این دوره نیز این روند افزایشی ادامه یابد.

او ادامه داد: رشد هشت برابری صدور پروانه، اجرایِ سیصد و پنجاه هزار متر مربع آسفالت شهری از جمله اقدامات مثبت شهرداری بهشهر در قالبِ نهضت خدمت (حذف معابر خاکی) بوده است که این آمار، نسبت به چهار سال گذشته، رشد بیش از ۴ برابری را نشان می‌دهد.

شهردار بهشهر گفت: در حوزه توافقات تعریض تملکات، صرفا برای معابر بیست و سی متری در سطح شهر، با اولویت خیابان آیت الله کوهستانی، ضمنِ تخریب چهار واحد مسکونی، قریب به پنجاه هزار متر مربع تعریض صورت گرفت که این آمار با قریب به ۱۵ سال گذشته برابری می‌کند.

یاسر احمدی برگزاری رزمایش تخصصی شهید جمهور در قالب تبیین حقوق نوسازی مسکن در بهشهر را از جمله اقدامات شهرداری بهشهر در طول روز‌های گذشته اعلام کرد و گفت: خرید چندین دستگاه خودروی خدماتی و عمرانی در شهرداری بهشهر، احداث پارک شهید سراج به مساحت سه هزار متر مربع، احداث دروازه اشرف البلاد (به عنوان یکی از اقدامات ماندگار این دوره) نیز از جمله دیگر اقدامات شهرداری بهشهر بوده است.

شهردار بهشهر افزود: زیباسازی و نوسازی تیر برق‌های شهری، تجهیز و زیباسازی چمن مصنوعی در پارک بانوان، احداث و رونمایی از اِلِمان سه شهید مدافع حرم، کاهش زمان صدور پروانه اتوماسیون اداری و کاهش زمان صدور پروانه تک برگ و شناسنامه فنی ساختمان با استفاده از سامانه آنلاین پیامکی برای متقاضیان، احداث مرکز بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی در شرق استان، نیز معدل کارنامه شهرداری شورای شهر بهشهر را افزایش می‌دهد.

احمدی بازآفرینی شهری در مقیاس ۸ و نیم هکتار در میدان چیت پلازا بهشهر را نیز از جمله برنامه‌های عملیاتی شهرداری بهشهر دانست و ادامه داد: این طرح با اخذ مجوز‌های لازم از شورای عالی شهرسازی و کمیسیون ماده ۵ بدر دستورِ کارِ شهرداری بهشهر قرار گرفته است ئ شهرداری بهشهر آمادگی دارد تا برای ساخت میدان چیت پلازا همکاری سه جانبه‌ای را با سرمایه‌گذار داوطلب، ترتیب دهد.

او گفت: با اعلام حذف عوارض، برای سومین سال متوالی است که با نظر مثبت و مصوبه شورای شهر بهشهر، مساله صدور پروانه برای هتلینگ و فضا‌های اقامتی چه در زمینه صدور پروانه و چه در موضوعِ تغییر کاربری به صورت رایگان پیگیری می‌‎شود.

شهردار بهشهر افزود: بعد از افتتاح خانه گردشگری و خانه محیط زیست در شهرداری نسبت به افتتاح خانه تجارت اشرف البلاد نیز پیگیری‌های لازم انجام شده است تا خانه‌ای باشد برای محل رجوع سرمایه گذاران و انبوه سازان بومی و غیربومی شهر و شهرستان.

احمدی از دو تفویض اختیارِ صورت گرفته از سوی کمیسیون ماده ۵ به شهرداری خبر داد و گفت: خوشبختانه با رایزنی‌های انجام گرفته از سوی شهرداری و با مساعدت اعضای محترم کمیسیون ماده ۵، میزانِ تفکیک از حداقل هزار متر به سقفِ سه هزار متر افزایش یافت و نیازی به مراجعه به کمیسیوت فنی و ماده ۵ نیست و همچنین، سقف کنترل نقشه نیز از دو هزار متر، به ۵ هزار متر ارتقا یافت که این دو اتفاق، می‌تواند از وقت‌کُشی‌ها و بوروکراسی‌های زمان‌بر اداری جلوگیری کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار