شهردار منطقه ۱۶ از بازپس گیری ملکی به مساحت تقریبی پنج هزار مترمربع در محله شوش خبر داد و گفت: ارزش این زمین ۱۲ هزار میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

محمدامین سالاری‌پور  شهردار منطقه ۱۶ گفت: در راستای احقاق حقوق شهروندان و بازگشت سرمایه بیت المال به خزانه شهرداری تهران، با پیگیری ادارات حقوقی منطقه و مرکز حقوقی شهرداری، ملک به پلاک ثبتی ۴۳۵۰/۴۷۳۰ واقع در خیابان شهید صابونیان حوالی بوستان میثاق به مساحت تقریبی ۵ هزار متر مربع که از دهه ۵۰ جزو املاک مورد تنازع شهرداری و یکی از بانک‌ها بود، به نفع شهرداری بازپس گیری شد.

شهردار منطقه ۱۶ ادامه داد: این پرونده که به جرأت می‌توان گفت یکی از مهمترین پرونده‌های حقوقی مطرح شده در شهرداری تهران است پس از چندین مرحله طرح دعوی با بانک و اخذ نظرات کارشناسان رسمی دادگستری رأی قطعی از دادگاه تجدیدنظر استان تهران مبنی بر الزام بانک طرف دعوی به تنظیم سند رسمی به نام شهرداری صادر شد.

به گفته سالاری پور، ملک مورد دعوی در دهه ۵۰ از طریق بانک مذکور به عنوان کارگزار دولت و با بودجه دولتی تملک و متعاقباً توسط دولت به شهرداری تهران واگذار شده بود.

وی ادامه داد: بانک مذکور با اخذ سند مدعی مالکیت ملک بود و با توجه به اینکه در طی این سال‌ها اقدامی از سوی شهرداری در جهت اثبات مالکیت و اخذ سند رسمی انجام نشده بود؛ همین موضوع موجب ادعای صاحبان این بانک شد.

شهردار منطقه ۱۶ با بیان اینکه با ورود و پیگیری کارشناسان مرکز حقوقی و اداره حقوقی منطقه رأی قطعی دادگاه تجدیدنظر استان تهران در مورخ ۲۹خرداد ۱۴۰۳ علیه این بانک صادر و طرف دعوی محکوم به تنظیم سند رسمی مالکیت به نام شهرداری تهران شد.

منطقه ۱۶ شهرداری تهران از مناطق جنوبی شهر و به دارالشهدای دانش آموزی پایتخت مشهور است.

این منطقه از پایتخت یک هزار و ۶۵۱ هکتار وسعت دارد و از شمال به خیابان شوش، از شرق به خیابان فداییان اسلام، از جنوب به بزرگراه آزادگان و از غرب خیابان بهمنیار و بزرگراه شهید تندگویان و بزرگراه نواب محدود می‌شود که البته مدیریت شهری در دوره جدید بر نوسازی بافت فرسوده این منطقه تمرکز کرده است.

منبع: ایرنا

 

برچسب ها: شهرداری ، ملک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۲۰ تير ۱۴۰۳
چرا به نفع شهرداری منطقه ۱۶ !!!

باید ب نفع رفاه حال مردم منطقه ۱۶ بگین

چرا با همچین عبارتها

کارکنان شهرداری گستاخ میکنین؟؟!
آخرین اخبار