ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: میزان صادرات کالا در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در وزن ۲۸.۱ درصد و در ارزش ۱۵.۴ درصد افزایش داشت.

جواد جعفری ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: میزان صادرات کالا در سه ماهه نخست امسال از خراسان رضوی ۷۹۸ هزار تن به ارزش ۴۴۳ میلیون دلار بود در حالی که صادرات کالا در سه ماهه مشابه سال قبل ۶۲۳ هزار تن به ارزش ۳۸۳ میلیون دلار ثبت شد.

او افزود: عمده اقلام صادراتی از خراسان رضوی در فصل بهار امسال پسته، کامپاند پلی اتیلن، سیب و زعفران و مقصد عمده کالا‌ها نیز کشور‌های افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان بود.

ناظر گمرکات خراسان رضوی ادامه داد: در فصل بهار امسال ۶۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۳۴ میلیون دلار به این استان وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در وزن ۲۶.۷ درصد افزایش، اما در ارزش ۱۸.۲ درصد کاهش یافته است.

جعفری عمده کالا‌های وارداتی به خراسان رضوی در فصل بهار را پنبه، تلفن‌های هوشمند، نخ یک لا و طلای خام ذکر و بیان کرد: مبدا عمده کالا‌های وارداتی به استان در این مدت امارات متحده عربی، تاجیکستان، ازبکستان، چین و ترکیه بود.

تصریح کرد: مقایسه ارقام صادرات و واردات کالا طی فصل بهار در خراسان رضوی نشان می‌دهد که تراز بازرگانی خارجی گمرکات استان در این سه ماه مثبت و معادل ۳۰۹ میلیون دلار بوده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی تاکید کرد: میزان ترانزیت کالا از استان در فصل بهار امسال ۹۷۹ هزار تن بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۷۰۳ هزار تن ثبت شد، ۳۹.۱ درصد افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۱۹ تير ۱۴۰۳
به امید موفقیت این واحد