مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: میزان پرداخت اعتبار ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان طی سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه قبل ۸۷ درصد افزایش یافت.

مهدی محمدی در دیدار حجت الاسلام سیدعمران حسینی نسب امام جمعه شهرستان سلطانیه، گفت: در سه ماهه امسال چهار هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار عوارض ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شد.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ نیز مبلغ ۱۷ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال از مالیاتهای دریافتی از محل ارزش افزوده استان به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز شد که نسبت به سال قبل آن (۱۴۰۱) هفت درصد افزایش داشت.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان افزود: طی سه سال گذشته نیز ۴۲ هزار و ۷۰۷ میلیارد ریال اعتبار ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و همچنین روستاهای فاقد دهیاری استان پرداخت شد.

وی با اشاره به تغییر روند رسیدگی به کلیه پرونده های مالیاتی از سنتی به الکترونیکی، افزود: با این روش و بررسی اطلاعات استخراجی از سابقه سیستمی، تراکنش بانکی و صدور برگه تشخیص مالیاتی، تعارض منافع کمتر شده و رضایت مندی بیشتر مردم و مؤدیان نسبت به اخذ مالیات و شفاف سازی و عدالت محوری تحقق یافته است.

امام جمعه شهرستان سلطانیه نیز در این دیدار، گفت: تبلیغات برای پرداخت مالیات یک نوع امر به معروف است که باید با فرهنگسازی بیش از پیش تبلیغ شود.

حجت الاسلام حسینی نسب، پرداخت مالیات را امری اجتناب ناپذیر دانست و افزود: پرداخت مالیات باید مورد توجه جدی قرار گیرد و پیگیری مطلوب اداره کل امور مالیاتی در راستای فرهنگسازی آن صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تبلیغ پرداخت مالیات با فرهنگسازی باید در اولویت باشد، اظهار داشت: عملکرد اداره کل امور مالیاتی در فرهنگسازی و جلب مردم نسبت به پرداخت مالیات بسیار مهم است و برای تحقق اهداف، شفاف سازی در خصوص محل هزینه کرد مالیات و اقناع افکار عمومی اهمیت زیادی دارد.

حسینی نسب، وصول مالیات را در جهت رفاه هر چه بیشتر عموم مردم بیان کرد و یادآور شد: میزان رضایت مندی مردم از خدمات امور مالیاتی در زنجان افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.