رئیس اتاق اصناف استان زنجان از تشکیل کمیته نرخ یابی در استان خبر داد و گفت: این حرکت برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود و هدف از آن تعیین قیمت مناسب برای کلیه خدمات صنفی است.

سجاد مقدمی گفت: فعالیت این کمیته تاثیر مثبتی روی عرضه خدمات خواهد داشت و آثار آن در آینده نزدیک برای شهروندان ملموس می‌شود.

وی با بیان اینکه اعضای این کمیته برگزیدگانی از روسای اتحادیه های صنفی حوزه خدمات در استان هستند، اظهار کرد: نحوه کار این کمیته به این شکل است که ابتدا به صورت میدانی قیمت ارائه خدمات در صنف خاصی را مورد بررسی قرار می دهند و در نهایت با لحاظ قیمت های به دست آمده و آنالیز آنها، یک قیمت منصفانه برای آن خدمت خاص ارائه و ابلاغ می شود.

مقدمی ادامه داد: تلاش ما این است که این نرخ گذاری در عین به نفع مردم بودن،‌ چالشی برای اصناف هم ایجاد نکند و هر ۲ طرف از نرخ تعیین شده رضایت داشته باشند.

وی همچنین از انعقاد توافق جامع بین اتاق اصناف و معاونت بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان برای نظارت بر بازار خبر داد و گفت: بازرسی ها اغلب با نیت ارشاد انجام می شود چرا که اغلب واحدهای صنفی استان در چارچوب قانون و قیمت گذاری منصفانه فعالیت می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان گفت: در زمان حاصر بیش از ۳۸ هزار واحد صنفی در سطح این استان فعالیت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.