مدیرکل سازمان امور مالیاتی گفت: همزمان با راه‌اندازی آزمایشگاه داده‌کاوی مالیاتی، نظام مالیاتی هوشمند شده و از فرار‌های مالیاتی جلوگیری می‌شود.

 عبدوس، مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرایندهای مالیاتی در مراسم رونمایی از آزمایشگاه داده کاوی  با بیان اینکه آزمایشگاه داده‌کاوی مالیاتی، قدمی بزرگ در راستای هوشمندسازی نظام مالیاتی است، گفت:  زیرساخت‌ها و بسترهای نرم‌افزاری لازم در راستای هوشمندسازی نظام مالیاتی از طریق آزمایشگاه داده‌کاوی مالیاتی مهیا شده است.

وی ادامه داد: این آزمایشگاه داده کاوی باعث شد تا ارتباطات برخط را با سایر نهادها داشته باشیم و مودیان به صورت لحظه ای خدمات و استعلام ها را دریافت کنند ضمن اینکه با استفاده از هوش مصنوعی مسائل سازمان را حل می کنیم. 

وی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی متنوع ترین داده را در بین نهاد ها دارد، گفت: داده ها از نهادها وارد این سازمان می شود که این امر باعث حرکت در برنامه هفتم و تکیه بر درآمدهای مالیاتی شده است. 

وی  با بیان اینکه  در نظام مالیاتی بحث داده محوری مورد تاکید این سازمان است تا از فرارهای مالیاتی جلوگیری شود، گفت:  با استفاده از ظرفیت  این  آزمایشگاه اطلاعات در اختیار پژوهشگران به صورت گمنام قرار می گیرد. 

وی با بیان  اینکه  زیرساخت های فناوری ‌نرم افزاری زیادی برای این آزمایشگاه ها به کار رفته است و اولین باری است که چنین اطلاعاتی ارائه شده است، گفت: شرکت های دانش بنیان در رسیدن نظام مالیاتی به هدف هوشمندسازی و جلوگیری از فرارهای مالیاتی اقدام کنند. 

آزمایشگاه داده کاوی مالیاتی با بزرگ‌ترین منابع داده ای کشور

مدیرکل فناوری سازمان امور مالیاتی در ادامه این مراسم اظهار داشت: در سه سال گذشته اقداماتی انجام شد و اکنون همه داده ها در انبار داده تجمیع شده و اولین و آخرین بهره بردار این سازمان است.

وی افزود: درهای این گنجینه به سوی دانشگاهیان و پژوهشکده ها باز شده است. گمنام سازی داده ها از طریق نهادهای قضایی گرفته شده و اکنون حمایت همه نهادها را شاهد بوده و زیرساخت های این موضوع آماده شده است.

خبرنگار: محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۹ تير ۱۴۰۳
بزرگترین فرار مالیاتی از آن پزشکان . ویزیت بنرخ روز میگیرند . دستگاه پوز کنار گذاشتند منشی خانم . میگه کارت بکارت یا نقدبیاورید . بعد حقوق بگیر . اول کسورات مانند مالیات . بیمه . و و و بعد حقوق واریز میشه . بی عدالتی الا ماشاالله .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۹ تير ۱۴۰۳
به نظرم اول باید جلو فساد ممیزهای مالیاتی رو گرفت . پول میگیرن زیر سیبیلی رد میکنن. اگه بدونید چه خبره مغزتون رگ به رگ میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۹ تير ۱۴۰۳
فقط برا پول گرفتن زرنگند / حالا پول این مالیاتها و پول فروش نفت و صنایع فلزی و غیر فلزی را کجا میبرید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۹ تير ۱۴۰۳
در کرمانشاه پزشکان و دندان پزشکان از روش انتقال به حساب فرزندان و همسر و غیره دارن استفاده می کنند. طرف پزشکه میلیاردها درآمد داره اما مالیات نمیده... کارگر بدبخت قبل از حقوق مالیات‌ش برداشت میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۹ تير ۱۴۰۳
تشریف بیارید اصفهان ببینید چه خبره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۹ تير ۱۴۰۳
متاسفانه همه جا همینه
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۱۲:۲۳ ۱۹ تير ۱۴۰۳
سلام
یسامانه گذاشتین که تمام معافیتهای قانونی رو لحاظ نمی کن که ی ظلم به قشر حقوق بگیر
حق مسکن
عایله مندی و اولاد
بیمه درمان
فرزند اوری و.....
Germany
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۹ تير ۱۴۰۳
یا میشه با کد ملی یک ایمیل ملی داشت
تا مردم کار هاشون رو الکترونیک انجام بدن
Germany
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۹ تير ۱۴۰۳
هر کس با کد ملی که داره می تونن کد مالیاتی داشته باشه و دارایی هایش توی کد ملی ثبت میشه مث آلمان
دارای و شماره حساب های بانکی و شماره تماس ها میشه ثبت کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۹ تير ۱۴۰۳
نظام مالیاتی کشور هوشمند شد. امّا فقرا را بیهوش کرد.
-
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۹ تير ۱۴۰۳
چگونه هوشمند است که من کارمند سالیانه بیش 30 میلیون تومان مالیات می دهم و یک زرگر بالاترین پولی که برای مالیات سالیانه پرداخت میکند بیش از 20 میلیون تومان نیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۹ تير ۱۴۰۳
اگه ناراحتی استعفا بده و برو شغل آزاد
جای تعجبه که حضرات از کارمندی ناله میکنند ولی برای کارمند شدن دست و پا میشکنند
آخرین اخبار