انصاری گفت: براساس آخرین ارزیابی‌های وزارت صمت، این استان به لحاظ احیای واحد‌های تولیدی و صنعتی راکد، رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان البرز گفت: بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد استان البرز طی سه سال گذشته از رکود خارج و وارد چرخه تولید شده است.

وی اظهار کرد: همچنین جایگاه عملکردی صنعت ، معدن و البرز از رتبه هفتم کشور در سال ۱۴۰۲ اکنون به جایگاه پنجم ارتقا یافته است.

انصاری گفت: طبق بررسی های به عمل آمده از سوی وزارت صمت و سایر دستگاه‌های مسئول، استان البرز طی یک سال گذشته رتبه چهارم عملکردی در بخش صنعت و رتبه پنجم بخش بازرگانی و خدمات را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: در این مدت، اداره کل صمت البرز موفق شد رتبه سوم جذب سرمایه گذاری خارجی صنعتی کشور را کسب نماید و به لحاظ ارزبری صنایع در چارچوب واردات مواد اولیه و ماشین آلات جایگاه سوم کشوری را از آن خود کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز ادامه داد: با حمایت های انجام شده از سوی دستگاه های مسئول در یک سال گذشته البرز رتبه دوم فروش محصولات دانش بنیان کشور نیز کسب کرده است.

انصاری تاکید کرد: به رغم تمام محدودیت ها البرز به لحاظ تزریق منابع مالی به واحدهای صنعتی و همچنین ناترازی انرژی در فصول مختلف سال روند رو به رشد و جهشی تولید و صادرات را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.