مدیر اجرایی باغ موزه دفاع مقدس همدان گفت: ۳۵ هزار و ۵۷۰ نفر از اقشار مختلف مردم از آغاز سال از باغ موزه دفاع مقدس شهر همدان دیدن کردند.

خسرو زند گفت: این بازدیدکنندگان شامل ۱۷ هزار و ۹۲۰ دانش آموز، هشت هزار و ۵۲۵ نفر در قالب طرح اردوی راهیان نور و ۹ هزار و ۱۲۵ نفر از اقشار مختلف مردم بودند.

او گفت: در این بازدید‌ها توسط راویان دوران هشت سال دفاع مقدس نسبت به معرفی و توضیح بخش‌های مختلف اقدام شد.

مدیر اجرایی باغ موزه دفاع مقدس همدان با بیان اینکه بازدید دانش آموزان از این مرکز در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دولت سیزدهم برنامه ریزی شد ادامه داد: دانش آموزان استان واحد آمادگی دفاعی را در این باغ موزه می‌گذرانند و مسائل فرهنگی و ترویج فرهنگ دفاع مقدس نیز آموزش داده می‌شود.

خسرو زند در سال ۷۶ توسط سردار سرلشگر حاج حسین همدانی کلید خورد و برای احیا، ساخت و تکمیل این مجموعه سردار شهید علیرضا شمسی پور و شهید همتی تلاش‌های زیادی کردند که این مرکز فرهنگی و باغ موزه ثمره تلاش‌ها و مجاهدت‌های مخلصانه این سه شهید والامقام است.

او گفت: باغ موزه همدان در سال ۸۹ در ۶ فاز طراحی شد که چهار فاز آن به بهره برداری رسیده و ساخت ۲ فاز باقی مانده است.

مدیر اجرایی باغ موزه دفاع مقدس همدان گفت: با تلاش‌هایی که توسط استاندار و رئیس سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته در سال گذشته از سفر رئیس جمهور به استان همدان اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال به باغ موزه مصوب شد که تاکنون مبلغ ۵۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

خسرو زند گفت: ساخت ۲ فاز باقیمانده و نیز مرمت و بازسازی این فضای فرهنگی نیازمند چهار هزار میلیارد ریال اعتبار است.

او گفت: باغ موزه امروز زبان گویای دوران و سال‌های دفاع مقدس و یادگاری از دوران تجاوز دشمن به خاک ایران است که این تجاوز با سلحشوری و رشادت بهترین فرزندان این آب و خاک ناکام ماند.

مدیر اجرایی باغ موزه دفاع مقدس همدان گفت: باغ موزه میراثی ماندگار است که با بهره گیری از بهترین و آخرین تکنولوژی‌های روز بهترین فضا را برای معرفی فرهنگ پایداری به نسل امروز مهیا کرده است تا میراث گران‌سنگ دفاع مقدس را بازسازی و نگهداری کنند و همان حال و هوا و روحیات جهادی را به جوانانی که فضای جنگ و دفاع مقدس را درک نکرده‌اند منتقل کند.

استان همدان در جریان هشت سال جنگ تحمیلی نزدیک به هشت هزار شهید، بیش از ۱۸ هزار جانباز و هزار و ۱۰۰ آزاده تقدیم انقلاب کرد.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار