کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در دیدار با مقامات پاکستان ارائه تسهیلات به مهاجران افغانستانی در پاکستان شد.

کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در دیدار با نخست‌وزیر و وزیر خارجه پاکستان خواستار تسهیل شرایط سخت پناهجویان افغانستانی در این کشور شد.

وزارت خارجه پاکستان در اطلاعیه‌ای نوشت فیلپو گراندی، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان با محمد اسحاق دار، معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه این کشور در مورد مشکلات پناهجویان افغانستانی گفت‌وگو کرده است.

بر اساس این اطلاعیه، گراندی در این دیدار نگرانی‌های خود را در مورد وضعیت پناهجویان افغانستانی مطرح کرده و خواستار ارائه تسهیلات به مهاجران در پاکستان شده است.

گراندی نیز با انتشار پیامی جداگانه در «ایکس» نوشت در دیدار با «شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان درباره وضعیت پناهجویان افغانستانی و نیز یافتن راه‌حل‌های عادلانه و پایدار با حمایت جامعه بین‌المللی گفتگو کرده است.

همچنین قیصر افریدی سخنگوی کمیساری سازمان ملل در امور مهاجران اعلام کرد مقام‌های پاکستانی در این دیدار خواستار کمک بیشتر جامعه جهانی برای رسیدگی به وضعیت پناهجویان افغانستان در این کشور شده‌اند.

این در حالی است که پاکستان به تازگی دور دوم اخراج گسترده پناهجویان افغانستانی را آغاز کرده است و قرار است ۸۰۰ هزار نفر را در این دور اخراج کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار