رهبران یک اتحادیه کارگری در کره جنوبی اعلام کردند که هزاران نفر از کارکنان سامسونگ الکترونیکس در این کشور روز دوشنبه در اعتراض به دستمزد و شرایط کاری خود یک اعتصاب سه روزه را شروع کردند.

وال استریت ژورنال گزارش داد، رهبران یک اتحادیه کارگری در کره جنوبی اعلام کردند که هزاران نفر از کارکنان سامسونگ الکترونیکس در این کشور روز دوشنبه در اعتراض به دستمزد و شرایط کاری خود یک اعتصاب سه روزه را شروع کردند و از محل کار خود خارج شدند.

بر اساس این گزارش، کارکنان این شرکت که بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های حافظه و گوشی‌های هوشمند در جهان محسوب می‌شود، خواستار افزایش دستمزد و شرایط کاری بهتر شده‌اند.

سامسونگ نیز در پی این اعتصاب اعلام کرد که هیچ اختلالی فوری در تولید وجود ندارد.

اتحادیه ملی سامسونگ الکترونیکس که ادعا می‌کند حدود ۳۰۰۰۰ عضو یا تقریباً یک چهارم نیروی کار این شرکت را در عضویت خود دارد، اعلام کرد که حدود ۶۵۰۰ نفر از کارکنان روز دوشنبه در سراسر این کشور دست به اعتصاب زدند.

از اعضای این اتحادیه خواسته شده است که به مدت سه روز (دوشنبه تا چهارشنبه) دست از کار بکشند و فشار بر مدیریت این مجموعه را برای افزایش قدرت چانه زنی در مذاکراتی که اکنون متوقف شده است، افزایش دهند تا خواسته‌های آنها برای دستمزد‌های بیشتر، پاداش‌های بیشتر و شرایط کاری بهتر پذیرفته شود.

یکی از رهبران این اتحادیه در جریان تجمع کارگران اعتصابی در نزدیکی کارخانه سامسونگ در هواسونگ در جنوب سئول که از تلویزیون پخش شد، گفت: اعتصاب امروز ما با هدف ایجاد اختلال در تولید است.

وی هشدار داد که اگر مدیریت نتواند خواسته‌های آنها را برآورده کند، ممکن است اعتصاب سراسری در مقیاس بزرگ‌تر در اواخر این ماه برگزار شود.

این اتحادیه در ماه ژوئن آنچه را که اولین اعتصاب شرکت سامسونگ نامید، آغاز کرد و به اعضای خود گفت که به طور دسته جمعی یک روز مرخصی با حقوق بگیرند. با این حال، اقدام قبلی این اتحادیه، بر عملیات تولید در تأسیسات تراشه‌سازی این شرکت تأثیری نداشت.

ناآرامی‌های صنعتی در سامسونگ به دنبال پیش‌بینی درآمد سه‌ماهه دوم روز جمعه، که با ادامه بهبودی در کسب‌وکار تولید تراشه‌های این شرکت تقویت شد، رخ داد.

این شرکت پیش بینی می‌کند که سود عملیاتی برای دوره آوریل تا ژوئن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تقریباً ۱۶ برابر افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار