رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت:خط امام حسین (ع) خط خون، خط مبارزه، خط شهادت، خط سازش ناپذیری با دشمن و دشمنان قسم خورده انسانیت است.

آیین باشکوه تشییع و تدفین شهید گمنام همزمان با ایام سوگواری سید سالار شهیدان امام حسین علیه الاسلام با حضور روسای واحد‌های قضایی، معاونان رئیس قوه قضاییه، وزیر دادگستری، رئیس مرکز وکلا، روسای سازمان‌های تابعه، روسای مراکز مستقل، رئیس دادگستری استان تهران و دادستان عمومی و انقلاب تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در این مراسم ضمن تسلیت ایام محرم الحرام اظهار کرد: امروز این مراسم در تداوم همان خط سرخ امام حسین (ع) است که در محرم الحرام سال ۶۱ رقم خورد و این خون همچنان در رگ‌های امت جاری بوده و امت با استمداد از نام، راه و فلسفه امام حسین (ع) این مسیر را ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه شهید گمنامی که امروز بقایای پاک و مطهر آن را تشییع کردید و پس از ۴۰ سال در خاک آرام می‌گیرد، افزود: این شهید عزیز به امام حسین (ع) و یارانش اقتدا کرد، چرا که خط امام حسین (ع) خط خون، خط مبارزه، خط شهادت، خط سازش ناپذیری با دشمن و دشمنان قسم خورده انسانیت است.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه شهیدان ما از مرگ نهراسیدند، و به استقبال مرگ رفتند، البته برای پیروزی جنگیدند، اما شهادت نصیب آنها شد، گفت: شهیدان ما فقط آن زمانی که خون پاک خود را تقدیم کردند به انقلاب و نظام خدمت نکردند، بلکه آن روزی که پس از پایان جنگ و فاصله گرفتن جامعه از تاریخ جنگ و پس از آنکه غرب گرایان خواستند با تهاجم فرهنگی، ناجوانمردانه آرمان مبارزه و جهاد را از اذهان مردم پاک کنند، همین تکه‌های باقی‌مانده مطهر از پیکر شهیدان خوشنام بود که کوی به کوی و برزن به برزن در شهر‌های مختلف تشییع شدند و جوانان دهه سوم و چهارم که جنگ را ندیدند و با فرهنگ ایثار و شهادت آشنایی نداشتند زمانی که خود را در کنار تابوت این شهیدان مطهر دیدند، به خود آمدند که فرهنگ‌مان را باید پاس بداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان اظهار کرد: امروز انقلاب مردم فلسطین و مقاومت مردم غزه مظلوم نشات گرفته از همین مقاومت‌ها و خون‌های پاکی است که در لبیک به قیام امام خمینی (ره) و در دفاع از انقلاب اسلامی ریخته شد. امروز اگر می‌بینید طوفان الاقصی چنان طوفانی برپا می‌کند که هیمنه رژیم صهیونیستی را بر باد می‌دهد و نابودی این رژیم ظالم را نزدیک کرده است بخاطر خون شهدای انقلاب اسلامی و آرمانی است که امام خمینی (ره) درس آن را از امام حسین (ع) گرفت و برای ما تبیین کرد. وی در خصوص نامه رئیس جمهور منتخب به سید حسن نصرالله و حمایت قاطع ایشان از محور مقاومت اعلام داشت البته انتظار از ایشان که در دوران دفاع مقدس در لبیک به ندای ولی فقیه زمان خود در جبهه‌های جنگ و مبارزه در مقابل دشمن بعثی ایستاد، غیر از این نبود و این اقدام دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی را از رخنه در آینده نظام مأیوس ساخت و همه فهمیدند رئیس‌جمهور منتخب نیز مانند شهید رئیسی مدافع جبهه مقاومت است.

وی در قسمت پایانی سخنان خود اعلام داشت اکنون که این شهید بزرگوار در اینجا دفن می‌شود وظیفه ما را دو چندان می‌سازد، یعنی با دیدن مزار شریف این شهید بزرگوار باید بدانیم که چه خون‌های پاکی در راه این انقلاب ریخته شده است و این مسوولیت ما را دو چندان می‌کند و باید بدانیم که شهداء با تقدیم جان خود به اوج قله‌های انسانیت رسیدند و ما باید با رفتار خود در انجام صحیح وظایف و تبعیت از منویات مقام معظم رهبری و آرمان‌های امام و شهدا ادامه دهنده راه آنها باشیم.

برچسب ها: شهید ، نیروهای مسلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار