معاون آب شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به پیشرفت ۷۰ تا ۷۵ درصدی طرح آبرسانی به دزپارت گفت: تکمیل آن نیاز به اعتبارات بیشتر دارد.

افشین محمدی معاون آب شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان گفت: آب شهر دهدز و ۴۰ روستای شهرستان دزپارت سابقا از طریق ۳ حلقه چاه تامین می‌شد، که به دلیل خشکسالی های اخیر و افت تراز آب های زیر زمینی، دبی چاه به مقدار قابل توجهی کاهش یافت.

او افزود: برنامه مطالعات تامین آب منطقه شهرستان دزپارت از سال ۱۴۰۰ شروع شد و با تهیه سند سال ۱۴۰۱ نیز مناقصه آن برگزار شد و پیمانکار پای کار آمد.

آقای محمدی توضیح داد: ۱۷ کیلومتر خط انتقال ۳۵۰ فولادی با ۳ باب ایستگاه پمپاژ، ۳ مخزن هزار متر مکعب و یک آبگیر در مجاورت دریاچه سد کارون ۳ در روستای رکعت احداث شده و پیشرفت فیزیکی پروژه در چند ماهه اخیر از ۵۰ درصد به ۷۰ تا ۷۵ درصد رسید.

معاون آب شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان اضافه کرد: اعتباری که برای ما در نظر گرفته شد حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بود ولی اکنون که قریب به ۱۶/۸۰۰ کیلومتر از خط لوله کار شده، اعتباری که تاکنون تخصیص یافته نزدیک به ۱۸ میلیارد تومان است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بدهی این طرح ۵۰ میلیارد تومان است، ادامه داد: با اراده ای که در آبفا بود این کار را پیش بردیم ولی انتظار می رود در بحث تامین اعتبار بتوانیم ظرف چند ماه آینده با تامین آن، این کار را تکمیل کنیم.

محمدی گفت: لوله‌گذاری که در مسیر کوهستانی و سخت گذر بود بیش از ۹۵ درصد پیشرفت داشت و مخازن و ایستگاه های پمپاژ پیشرفت حدود ۴۰ درصد دارند؛ چاه های کنار دریاچه سد کارون ۳ در حال تکمیل هستند و اگر کمی از نظر مالی تامین شویم تا ۵ یا ۶ ماه آینده این طرح به صورت کامل تکمیل می شود.

او افزود: با تکمیل این طرح آب ۱۰۰ لیتر بر ثانیه در حدود ۱۰ هزار متر مکعب در شبانه روز به شهر دهدز و ۴۰ روستای دزپارت انتقال می‌یابد و برای همیشه آب این منطقه به صورت ۲۴ ساعته تامین می شود.

به گفته محمدی در حال حاضر دزپارت و روستاهای دهدز از طریق تانکر و با مدیریت اداره آب و فاضلاب آبرسانی می‌شوند که ۴ تانکر در منطقه مستقر هستند و فردا ۲ تانکر به منطقه اعزام می شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
لر بختیاری
۱۱:۴۷ ۲۰ تير ۱۴۰۳
بسیار جالبه شهر دهدز و دیگر روستاهای اطراف همجوار رود کارون و دریاچه سد کارون ۳ هستند الان باید به فکر آبرسانی برای آنها باشند بعد از سرشاخه های همین کارون برای کجا و کجا در دوردست ها آب بردند