رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان گفت: فروش اجزای حیات وحش عملی عوام فریبانه و خرافی است.

«مهدی زارع خورمیزی»، ضمن اشاره به این که جمعیت حیات وحش در دنیا همواره با خطرات زیادی مواجه بوده است، گفت: خرافات یکی از عواملی است که گونه‌های جانوری وحشی را تهدید می‌کند.

وی با بیان این که خرافات مربوط به حیوانات و حیات وحش در سراسر جهان وجود دارد، گفت: البته این باور‌های غلط در منطقه آسیای شرقی بیشتر رواج دارد.

رییس حفاظت محیط زیست این شهرستان اظهار کرد: «مهره مار»، «ناموس کفتار»، «صفرای روباه»، «قلم گور»، «چشم آهو»، لاک‌پشت و ... از جمله اجزایی است که به علت وجود باور‌های غلط میان افراد ناآگاه خرید و فروش می‌شوند و نتیجه‌ای جز نابودی محیط زیست به دنبال ندارند.

زارع خورمیزی با بیان این که برخی از این موارد همچون «مهره مار» در حقیقت وجود خارجی نداشته و در آناتومی بدن مار چنین چیزی وجود ندارد، گفت: افراد گاهی به جای اجزای نام برده از حیوانات مذکور، دست به فروش اجرای دیگر حیوانات نیز می‌زنند.

رییس حفاظت محیط زیست تفت تصریح کرد: بسیاری از اجزای حیات وحش که به علت وجود خرافات استفاده می‌شود، قلابی بوده و صرفاً جهت کسب درآمد غیر قانونی و فریب عوام، فروخته می‌شوند.

زارع خورمیزی در پایان راه مقابله با خرافات را افزایش آگاهی و اطلاع رسانی دانست و گفت: آموزش و اطلاع رسانی پیرامون محیط زیست به خصوص در جوامع محلی در راستای از بین بردن خرافات تاثیر بسزایی دارد.

منبع: ایسنا

برچسب ها: مهره مار ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.