آیین روضه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در رثای اهل بیت (ع) با عنوان تکیه کتاب و با با یاد شهید جمهور در تالار وحدت برگزار شد.

آیین روضه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در رثای اهل بیت (ع) با عنوان تکیه کتاب چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ در تالار وحدت برگزارشد.

در این مراسم محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری، دختران شهید جمهور سیدابراهیم رئیسی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین دیوسالار مشاور وزیر فرهنگ، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید، مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و جمعی از مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر حضور داشتند.

اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در همه رویداد‌ها همراه ما بودند

وزیر فرهنگ در این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، گفت: از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه تشکر می‌کنم که در همه رویداد‌ها در کنار و همراه ما بودند و حس اتحاد، وحدت و خویشاوندی بین ما به وجود آمد.

محمدمهدی اسماعیلی افزود: برای ما سخت است که پایان دولت در موعدی زودتر از زمان قانونی اتفاق افتاد و رییس جمهورمان را از دست دادیم؛ ایشان در ملکوت اعلی حضور دارند ولی برای ما حسرت، آه، ناله، اشک و گریه باقی مانده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: از همه حضار به ویژه فرزندان گرامی رئیس جمهور شهید، دکتر مخبر، عزیزانمان در دولت و همه حضار تشکر می‌کنم.

وزیر فرهنگ همچنین از حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم تقدیر و تشکر کرد.

شهیدجمهور توجه ویژه به اهل‌قلم داشت

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با بیان اینکه جلسه به یادبود شهید جمهور برگزار شده است، گفت: شاید ما توانایی تقدیر از زحمات رئیس جمهور شهید را نداشته باشیم، این جلسه روشی بود تا برای ابی‌عبدالله (ع) و برای شهید جمهور این قدرشناسی را نشان دهیم.

یاسر احمدوند با تأکید بر اینکه شهید جمهور توجه ویژه به کتاب و ادبیات داشت، ادامه داد: حداقل ۱۲ جلسه با اهالی کتاب داشت و همچنین جلساتی با دیگر اهالی فرهنگ داشت.

ریحانه سادات رئیسی نیز طی سخنانی ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب قبل از ریاست جمهوری حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی به خانواده ما توجه داشتند، اما بعد از شهادت شهید جمهور این لطف خیلی پدرانه‌تر شد و این فرصت را مغتنم شمردم تا از ایشان تشکر کنم. در شهادت شهید جمهور صحنه‌ای که اتفاق افتاد برپایی مراسم‌های متعدد در سراسر کشور و حتی برخی کشور‌های جهان بود که دولتی هم نبود و کاملا مردمی برگزار شد.

دختر شهید رئیسی تصریح کرد: سیدحسن نصرالله و خانواده ایشان و همچنین شهدای مقاومت بسیار به ما لطف داشتند و بسیار جای خوشحالی دارد که خانواده‌های مقاومت هم پشت هم هستند.

او خاطرنشان کرد: آنچه پس از شهادت یک شهید بسیار مهم است، این است که راه شهید ادامه پیدا کند و خوشبختانه پس از شهادت شهید جمهور می‌توان دوست و دشمن را از هم تفکیک کرد.

در ادامه این مراسم از مجتبی امینی برای ساخت مستند «پرواز در مه» که آخرین سفر شهید جمهور را روایت می‌کند تقدیر و تجلیل و از پوستر رئیس جمهور که با تکنیک خط نقاشی از مجموعه اشعاری که برای شهدای پرواز سروده شده بود رونمایی شد.

همچنین از کتاب‌های «خادم ملت» به زبان فارسی -انگلیسی -عربی- فرانسوی- اندونزیایی اردو -هندی، «شهیدان پرواز اردیبهشت»، «رئیسی الگو بود»، «سه سال خدمت»، «رئیسی عزیز»، «سید ابراهیم عبدخدا و خادم جمهور»، «در قامت رئیس جمهور» و سه ویژه‌نامه به زبان‌های فارسی و انگلیسی درباره شهدای پرواز رونمایی و تابلوی خطی صلوات خاصه امام رضا (ع) به ریحانه و هانیه سادات رئیسی اهدا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.