مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: با توجه به افزایش حمل محموله گوگرد ترانزیتی از ترکمنستان و گوگرد صادراتی از پالایشگاه سرخس کمبود واگن خالی پاکستانی باعث نارضایتی شدید صاحبان بار شده، بنابراین مقرر شد طرف پاکستانی نسبت به افزایش ناوگان خود در مسیر زاهدان - کویته اقدام کند.

 حمید بهادری در پنل تخصصی راه آهن گفت: نظر به مشکلات پیش آمده در مرز‌های جاده‌ای ایران و پاکستان که منجر به توقف طولانی مدت محمولات صادراتی ایران از جمله گاز مایع شده، توافق شد ۲طرف برای حمل ریلی محموله گاز صادراتی ایران به پاکستان زیرساخت لازم را فراهم کنند.

وی بیان کرد: با توجه به تخریب خط آهن زاهدان - میرجاوه ناشی از وقوع سیلاب‌های اخیر جهت بهسازی مسیر مذکور، ادوات خطی مورد نیاز مانند اتصالی به میزان کافی از سوی راه آهن پاکستان تامین می‌شود.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق ادامه داد: در هر سفر لکوموتیو قطار پاکستانی با سوخت کامل از مبدا زاهدان به مقصد کویته اعزام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تصمیم دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ساخت خط جدید در مسیر زاهدان به تفتان با استاندارد‌های راه آهن ایران، راه آهن پاکستان جهت تخلیه و بارگیری محموله‌های در ایستگاه راه آهن تفتان زیرساخت لازم را فراهم کنند.

گفتنی است نشست تخصصی راه آهن ایران (راه آهن جنوبشرق) و (راه آهن ایالت بلوچستان پاکستان) در حاشیه یازدهمین اجلاس کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان میان اداره کل راه آهن جنوبشرق و نماینده راه آهن جمهوری اسلامی پاکستان در راستای افزایش مبادلات تجاری از طریق حمل ونقل ریلی و انتقال محمولات ریل پسند از جاده به روی ریل به ریاست مدیرکل راه آهن جنوبشرق برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.