مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت توانیر گفت: برای چهارمین بار طی امسال رکورد تقاضای مصرف برق شکسته شد.

احمدی مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت توانیر با بیان اینکه رکورد جدیدی در حوزه تقاضای مصرف برق  با عدد ۷۷ هزار و ۱۵۲ مگاوات ثبت شد گفت: این چهارمین بار است که طی امسال رکورد تقاضای مصرف برق شکسته شد و استان‌های تهران، خوزستان، فارس، خراسان رضوی و اصفهان بیشترین مصرف برق را به خودشان اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه  صنعت برق  طی  این هفته و در چند روز باقی مانده از هفته ، دو موضوع مهم را پیش‌رو دارد گفت: یکی بحث تأمین برق پایدار مراکز کنکور است که در آخر هفته در روزهای پنجشنبه و جمعه خواهد بود تا کنکوری ها بتوانند  در شرایط مطلوب کنکور را برگزار کنند. دوم با موج جدید گرما از سمت غرب و جنوب غرب کشور مواجه خواهیم بود که این مسئله موجب می‌شود در چند روز انتهایی هفته و اوایل هفته آینده در اکثر نقاط کشور، دما بالا باشد و قاعدتاً به تناسب آن، گرمای هوا افزایش پیدا می‌کند.

احمدی افزود: در برخی استان‌ها با هماهنگی‌هایی که با استانداران شکل گرفت، در ساعات کاری تغییرات کوچکی خواهیم داشت تا بتوانیم برق پایدار را تامین کنیم. در حال حاضر تمامی همکاران در صنعت برق تلاش شبانه‌روزی انجام‌ می‌دهند تا بتوانند در شرایط ایده‌آل و مطلوب تأمین برق پایدار را داشته باشند اما نیاز است که همه مشترکان  به ویژه  مشترکان تجاری و خانگی در این شرایط همکاری کنند و با راهکارهای ساده‌ مدیریت بارهای سرمایشی را داشته باشیم.

 وی افزود: در برخی استان‌ها تغییر ساعات اداری را در برخی روزها داشتیم امروز و پنجشنبه برخی از استان‌ها مخصوصاً استان‌هایی که مناطق گرمسیر بودند، با هماهنگی استانداران تغییری را در ساعات اداری داشتیم که اطلاع‌رسانی خواهد شد.


خبرنگار: محبوبه کباری

برچسب ها: مصرف برق ، تولید برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۰ تير ۱۴۰۳
شما که برق ندارید چرا پی در پی تیربرق میکارید. به خانه باغها برق میدید. چاه های دیزلی را برقی میکنید؟! بگید هر سال چند امتیاز برق جدید میدید و چند مگاواته. یطوری میگید رکورد زده شده که به نظر همش به علته اصرافه.
آخرین اخبار