یکی از مقامات الجزائر تاکید کرد کشورش آماده است تا در کشور‌های قاره آفریقا سرمایه‌گذاری کند و برای آنها پروژه‌های توسعه‌ای انجام دهد.

رشید مداح، مدیرکل امور کنسولی و جامعه ملی خارج از کشور در وزارت امور خارجه الجزائر اعلام کرد که آژانس همکاری‌های بین المللی این کشور پس از تکمیل چندین پروژه در سال ۲۰۱۸ آماده مطالعه پروژه‌های ارسالی و ضروری برای کشور‌های مختلف آفریقایی از جمله نیجر، مالی و بورکینافاسو است.

براساس گزارش المیادین، مداح در سخنرانی افتتاحیه رویدادی که توسط سازمان بین المللی مهاجرت در الجزائر و با حمایت شبکه مهاجرت سازمان ملل برگزار شد، اعلام کرد که تاسیس آژانس همکاری بین المللی الجزائر به منظور همبستگی و توسعه از طریق ارائه خدمات بود.

او همچنین تاکید کرد که بودجه مالی میلیارد‌ها دلار برای شروع پروژه‌های توسعه در کشور‌های مبدأ برآورد شده است.

 عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزائر در ماه مه گذشته تایید کرد که آژانس همکاری بین المللی این کشور برای همبستگی و توسعه اجرای پروژه‌های توسعه‌ای را در کشور‌های آفریقایی، از مالی و نیجر آغاز کرده است. او همچنین توضیح داد که فعالیت این آژانس عمدتا بر روی حوزه‌های بهداشت و درمان تمرکز دارد.

 تبون بیش از یک بار تاکید کرد که الجزائر تا حد ممکن تلاش می‌کند تا به خانواده آفریقایی خود بازگردد و امروز موقعیت خود را در این قاره بازیافته است. رئیس‌جمهور الجزائر اشاره کرد که هدف آژانس همکاری بین المللی در این کشور برای همبستگی، توسعه و برادری در قاره آفریقا است.

او همچنین بر تمایل الجزائر که سومین قدرت اقتصادی و دومین قدرت نظامی این قاره است برای استقرار ثبات در آفریقا تاکید کرد. تبون همچنین به تلاش‌های مقامات در چند سال گذشته برای گشایش خط دریایی برای حمل و نقل کالا با همکاری نواکشوت و باز کردن یک خط دریایی به داکار سپس به ساحل عاج اشاره کرد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار