مدیر کل ورزش و جوانان مازندران از افزایش ۷ درصدی ورزشکاران سازمان یافته در استان خبر داد.

علی رجبی مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در جلسه شورای عالی ورزش و تربیت بدنی استان، گفت: در طول یک سال گذشته، تعداد ورزشکاران سازمان یافته در استان مازندران ۷ درصد افزایش داشته است.

او افزود: ۳۶۵ مدال پارسال گرفتیم که به نوعی به ازای هر روز یک مدال کسب کرده‌ایم.

رجبی به میزبانی استان مازندران از مسابقات مختلف ورزشی ملی و بین المللی اشاره کرد و گفت: در طول این مدت، میزبانی از مسابقات بین المللی حدود ۳۳ درصد افزایش داشته است.

او از حضور پرتعداد ورزشکاران مازندرانی در اردو‌های تیم‌های ملی گفت و افزود: در سالی که گذشت به نسبت سال گذشته ۱۰۴ درصد رشد ملی پوشان مازنی را داشتیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران در ادامه گفت: در یک سال گذشته ۵۵ بار در استان مازندران، میزان اردو‌های ملی بوده ایم.

رجبی با اشاره به رشد ثبت باشگاه‌های ورزشی، افزود: تعداد مجوز فعالیت باشگاه‌های خصوصی ۵۲ درصد رشد داشتیم و در بحث برگزاری مجامع ورزشی ۹۰ درصد رشد داشتیم و ۱۹ مجمع را در یکسال گذشته برگزار کرده ایم.

او گفت: ۸۶ خانه روستایی را در روستا‌های مختلف راه اندازی کرده ایم و همچنین رشد خوبی در جشنواره‌های فرهنگی ورزشی داشته ایم.

رجبی افزود: در ورزش همگانی ۱۵۲ برنامه متفاوت در بحث ورزش همگانی در شهر‌های مختلف استان اجرا داشتیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران گفت: با استقبال جوانان در یک سال گذشته، ۱۶ ثبت مجوز تشکل‌های مردم نهاد داشتیم.

او افزود: بیشترین صدور مراکز مشاوره ازدواج را داشته‌ایم که حدود ۱۵ مورد بوده است و همچنین ۱۴ درصد رشد در بحث برنامه‌های فراغتی داشته ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران به بحث زیرساخت‌های ورزشی اشاره کرد و گفت: بزرگترین کار ما این بود که ما ۳۳ پروژه نیمه کاره ورزشی را افتتاح کرده ایم که ۲۳۳ درصد رشد داشته ایم.

رجبی میزان اعتبار لازم برای بهره برداری از ۴۱ پروژه باقی مانده را ۳۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

او از نگاه ویژه به حمایت از هیات‌های ورزشی اشاره داشت و گفت: بیش از ۴۵ میلیارد فقط اعتبار به ۵۵ هیات ورزشی استانی پرداخت شده است.

رجبی در خصوص بحث واگذاری اماکن ورزشی مخصوصا به قهرمانان گفت: ۲۷۶ از اماکن ورزشی خودمان را به صورت ماده ۸۸، ۲۷ و ۲۱ واگذار کرده ایم. در بحث سرانه ورزشی در یک سال گذشته ۱.۳۰ بودیم و حالا ۱.۳۱ شده ایم.

رجبی خواستار حمایت ویژه از المپیکی‌های مازندرانی شد و افزود: حمایت و پشتیبانی از ورزشکاران المپیکی مهمترین دستورالعمل جلسات شورای عالی ورزش است که ما ۴۰ اعزامی به المپیک داریم که ۸ ورزشکار مازندرانی هستند. علاوه بر ورزشکار تعداد زیادی هم مربی و داور در المپیک داریم.

او گفت: تمامی شهر‌های استان مازندران با نصب بنر‌های ورزشکاران المپیکی رنگ و بوی المپیکی گرفته و قطعا در مراسم بدرقه ورزشکاران المپیکی هدایای ویژه‌ای را جهت انگیزه تقدیم المپیکی‌ها خواهیم کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران افزود: خوشبختانه در هفته گذشته وزیر ورزش پاداش خوبی را برای حسن یزدانی در نظر گرفته است و همچنین به دیگر ورزشکاران هم هدایایی را در نظر گرفته اند.

رجبی درباره پاداش ویژه برای المپیکی‌ها گفت: وزارت ورزش اعلام کرده که کسانی که در المپیک طلا بگیرند ۸ میلیارد و کسانی که مدال نقره کسب کنند ۴ میلیارد و برنزی‌ها ۲ میلیارد پاداش خواهند گرفت؛ و ما هم در استان در تلاش هستیم تا پاداش خوبی را برای مدال آوران مازندرانی داشته باشیم.

وی همچنین در خصوص بحث ورزش همگانی گفت: طرح ملی ورزش و مردم جهت توسعه سبد حرکتی خانواده‌ها در حال اجرا است. حدود ۷۹ درصد جمعیت ایران فعلا ورزش نمی‌کنند و فعالیت بدنی ندارد و ما طبق این برنامه ما شرایطی را فراهم کرده ایم که این درصد از مردم مشتاق ورزش کردن شوند.

رجبی از شرایط این طرح گفت و افزود: ۸۹ مکان و سالن‌های ورزشی را آزاد سازی کرده ایم و دوره‌های رایگان آموزش مربیگری در بین فارغ التحصیلان ورزشی را انجام داده ایم تا به آموزش این درصد از جامعه بپردازند تا هم شور و نشاط اجتماعی ایجاد کنیم و هم به ترویج ورزش همگانی بپردازیم.

رجبی رایگان کردن ورزش برای ترویج ورزش همگانی را از برنامه‌های موردنظر خود اعلام کرد و گفت: در جهت سند پیشرفت ورزش کشور و اصل ورزش همگانی، هدایت و حمایت و نظارت در خصوص ترویج ورزش همگانی در دستور کار اداره‌کل ورزش و جوانان استان مازندران قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.