همزمان با کوچ عشایر به سامانه‌های عرفی شهرستان همدان، با اعزام تیم سلامت از واحد‌های تابعه مرکز بهداشت همدان این افراد از خدمات و مراقبت‌های لازم برخوردار می‌شوند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: همزمان با کوچ عشایر به سامانه‌های عرفی شهرستان همدان، این گروه از جمعیت با اعزام تیم سلامت از واحد‌های تابعه مرکز بهداشت همدان از خدمات و مراقبت‌های لازم برخوردار می‌شوند.

ربیع یگانه گفت: هرساله از اواخر اردیبهشت ماه همزمان با کوچ عشایر و پیگیری حضورخانوار‌ها در اقامتگاه‌های دائم و موقت، ارائه خدمات سلامت به گروه‌های هدف انجام می‌شود.

او گفت: امسال نیز طبق برنامه ریزی انجام شده تیم‌های سلامت متشکل از پزشک، ماما، بهورز و کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای به ۲۱ سامانه عرفی مستقر در این شهرستان اعزام می‌شوند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: مراقبت‌های بهداشتی درمانی متنوعی از قبیل غربالگری بیماری‌های واگیرو وغیرواگیر، واکسیناسیون، توزیع مکمل‌های دارویی، پایش رشد کودکان زیر شش سال، انجام مراقبت‌های بهداشتی زنان باردار و سایر گروه‌های سنی اعم از جوانان، میانسالان و سالمندان به همراه نظارت بر وضعیت بهداشتی محیط زیست خانوارها، توزیع کلرمادر همراه با آموزش موازین بهداشتی از اهم فعالیت‌های تیم‌های اعزامی است.

ربیع یگانه گفت:تاکنون برنامه‌ی اعزام تیم‌های مراکز خدمات جامع سلامت ابرو، آبشینه، مریانج، شهدا و ارزانفود به سامانه‌های تحت پوشش این مراکز انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.