یک شرکت دانش بنیان در حوزه نوشت افزار سلامت محور موفق به تولید لوازم التحریر آنتی باکتریال برای اولین بار در کشور شده است.

این گروه کارآفرینی به عنوان مجموعه‌ای دانش‌بنیان، نوآور و نانوفناور با برخورداری از ژنوموگرافی چابک، جسور و باهوش و مبتنی بر استراتژی بازاریابی چالشگر یا Market Challenger Strategy، و با تعهد به تئوری تخریب خلاق جوزف شومپیتر یا Creative Destruction، می‌کوشد تا مدل کارآفرینی برند پایه یا کارآفرینی ویژند ‌پایه یا به لاتین Brandpreneurship را در مسیر توسعه پایدار زیست ‌بوم کارآفرینی کشور به کار گیرد.

این شرکت دانش بنیان به‌عنوان برندی در صنایع نوشت‌افزار، نشر، بازی و اسباب بازی، شیمی و پتروشیمی، خدمات آموزشی و مشاوره‌ای کسب‌و‌کار، برندینگ و کارآفرینی و مطالعه کیفیت (آزمایشگاه تخصصی نوشت افزار) تلاش دارد تا از طریق عرضه محصولات و خدماتی جذاب، باکیفیت مطلوب و قابل اعتماد باعث ایجاد حس خوب در ذی‌نفعان شود و در بستر ارتباطی حرفه‌ای،صمیمی و شفاف، روابط بلند مدت، مورد اعتماد و قابل اتکایی را ایجاد کند تا تجربه این همراهی مثبت و موثر با ایجاد حس خوب در جامعه ماندگار شود.

مهرداد عالی پور هریسی٬ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و دانش آموخته رشته کارآفرینی و کسب و کار دانشگاه تهران و مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان نوشت افزار سلامت محور آنتی باکتریال است. او در سال ۱۳۷۸ دکترای دامپزشکی دریافت و مواد آنتی باکتریال را اختراع کرده و عضو بنیاد ملی نخبگان با رتبه سرامدان است. در سال ۱۴۰۲ عنوان کارآفرین برتر کشور را به خود اختصاص داده و رتبه یک صنعت در دانشگاه تهران را کسب کرده است. فناوران مشغول در این شرکت دارای مدارک شیمی، مواد، نانو٬ مکانیک و غیره هستند.

مهرداد عالی پور

او گفت: مجموعه دانش بنیان ما نانو فناور بوده و دارای ۱۱ تاییدیه ستاد نانو است. در صنایع خلاق نوشت افزار و اسباب بازی اولین دارنده جایزه ملی کیفیت کشور توسط سازمان ملی استاندارد هستیم. اولین پروانه تحقیق و توسعه وزارت صمت در صنایع خلاق را کسب کرده ایم. امسال گرید واحد تحقیق و توسعه ما به گرید پیشرفته ۲ تبدیل شده است. 

این شرکت دانش بنیان هیچ زمانی مشکل فروش محصول و کالا نداشته است. این شرکت ۳ شیفت کاری دارد که کمتر از ۳۰ درصد از تقاضای بازار را جوابگو بوده و تنها چالش و مشکل آن تولید کالا است و مجبور به این بوده که از طریق افزایش قیمت و یا ایجاد انتخاب برای مشتریان و محدودیت عرضه داشته باشد، زیرا نتوانسته‌اند به اندازه تقاضا کالا تولید کنند. تولیدات نوشت افزار این شرکت دانش بنیان سالانه دو برابر می‌شود، اما همچنان در برابر تقاضا و عرضه آن دچار مشکل است.

افتخار آفرینی در تولید رنگ‌های نانویی 

یکی از محصولات نوآور این شرکت پاک کن‌ها هستند که دارای ویژگی آنتی باکتریال بوده و از کیفیت‌های بالایی برخوردار است. مداد‌های این شرکت نیز تولید داخل هستند، اما این شرکت مداد ساز نیست چرا که مداد‌های آن بر اساس سفارشات ساخته می‌شوند. دیگر محصول کلیدی این شرکت که افتخار آفرینی برای کشور دارد رنگ‌های نانویی هستند و اولین رنگ نانویی کشور محسوب می‌شوند که مخصوص هنرمندان تهیه شده است. 

چسب‌های نانویی این شرکت که یکی از پر مصرف‌ترین هستند نیز ساخت داخل است. این چسب که به نام چسب سفید است؛ کارکرد چسب چوب داشته و در دست‌سازه‌های کودکان و ماکت سازی و معماری نیز استفاده می‌شود که ۱.۴ دهم چسبندگی بیشتر دارد. بر اساس اعلام رسمی یک فروشگاه آنلاین در سال ۱۴۰۲ این شرکت دانش بنیان پر فروش‌ترین محصول در این اپلیکیشن بوده است. 

 تولید کننده تنها زنجیره آنتی باکتریال کشور

در گذشته برای تولید خودکار‌های آنتی باکتریال باید مواد اولیه آن را وارد و از دیگر شرکت‌ها خریداری می‌کردیم. در حال حاضر این شرکت ۱۱ گرانول آنتی باکتریال تولید می‌کند و تمام صنایع برای آنتی باکتریال کردن محصولاتشان از این شرکت مواد خریداری می‌کنند. گرانول آنتی باکتریال تولیدی این شرکت در صنایع پزشکی، لوازم خانگی، پارچه و وسایل جانبی کاربرد دارد که قبلا بر پایه نقره بوده، اما امروزه بر پایه طلا ساخته می‌شوند و تاییده و آزمایشات نهایی آن در دست اجرا است.

ماسه مخصوص بازی کودکان که در سطح جهان در حال استفاده است از نوع pvc بوده که بسیار مضر است؛ زیرا برای کودکان ممنوع شده است. ۲ الی ۳ شرکت در دنیا وجود دارند که ماسه طبیعی استفاده می‌کنند و این شرکت نیز ماسه ایرانی طبیعی تولید می‌کند و تمام مواد پلاستیکی موجود در آن آنتی باکتریال است. این محصول در سال ۱۴۰۲ برترین اسباب بازی کشور شناخته شده است و یک نماد معتبر از نهاد ریاست جمهوری و کانون پرورش فکری کودکان دریافت کرده است.

فود گرید‌های این نوع محصولات از نوع غذایی و آرایشی است که در این ماده از نوع مواد خوراکی و غذایی و رنگ‌های غیر شیمیایی استفاده شده است تا مانع آسیب دیدگی و بیماری کودکان شود.

گزارش: پریزاد اقبالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار