همزمان با سراسر کشور دوازدهمین سوگواره «احلی من العسل» در شهرهای مختلف آذربایجان غربی نیز برگزار شد.

همزمان با پنجمین روز از ماه محرم به منظور بزرگداشت یاد شهید نوجوان دشت کربلا حضرت "قاسم بن‌الحسن" امروز پنجشنبه دانش‌آموزان حسینی ارومیه در قالب سوگواره "احلی من‌العسل"  در مصلای امام خمینی ارومیه اجتماع کردند.

نوجوانان عاشورایی سربازان امروز امام حسین (ع) هستند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در سوگواره احلی من العسل با اشاره به ابراز ارادت نوجوانان این استان نظیر دیگر مناطق کشور به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین (ع) گفت: نوجوانان عاشورایی سربازان امروز حضرت سیدالشهدا (ع) هستند.

 حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی افزود: این نوجوانان در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای آن حضرت، لبیک گویان به عزاداری می‌پردازند که این امر بسیار ارزشمند است.

وی اضافه کرد: نوجوانان باید با قرار گرفتن در مسیر الگوی والای خود که راه امام حسین (ع) است، آن را بیش از پیش بشناسند و با الگوگیری از آموزه‌های آن، مسیر زندگی خود را بازسازی کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: امام حسین (ع) فردی بود که ذلت و ظلم را نمی‌پذیرفت و در برابر استکبار و زورگویی ایستادگی می‌کرد و در همین راه نیز به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام و المسلمین قریشی اظهار کرد: امام حسین (ع) و وقایع عاشورا الگوی انقلاب شکوهمند اسلامی بودند و نسل نوجوان و جوان نیز باید با شناخت بیشتر از فرهنگ عاشورایی، مسیر زندگی استوارتری برای خود رقم بزنند.

مدیر کل آموزش وپرورش آذربایجان غربی در مراسم "احلی من‌العسل" نیز گفت: این سوگواره به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی و ولایت ‎پذیری نوجوان ۱۳ ساله دشت کربلا حضرت قاسم ابن الحسن برگزار شد.

علی مطهری افزود: سوگواره امروز، بزرگداشت شهادت نوجوان دشت کربلا است نوجوانی که با معرفی چهره ماندگارش می تواند برای نوجوانان امروزه الگو باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این مراسم معنوی، اهمیت شناخت معارف حسینی و علل اصلی قیام حسینی برای نسل جوان و نوجوان تبیین می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.