رئیس پلیس فتا استان زنجان در خصوص خدمات بانکی غیرحضوری مبتنی بر موبایل و اینترنت توصیه‌هایی را به کاربران ارائه کرد.

رئیس پلیس فتا استان زنجان در خصوص خدمات بانکی غیرحضوری مبتنی بر موبایل و اینترنت توصیه هایی را به کاربران ارائه کرد و گفت: با توجه به پیشرفت فناوری و ارائه خدمات اینترنت بانک و همراه بانک برای پیشگیری از تحمیل خسارات مواردی باید مورد توجه جدی کاربران باشد.

سرهنگ موسوی اظهار داشت: مجرمان سایبری با طراحی همراه بانک‌های جعلی بدافزار و قرار دادن نرم‌افزارها در منابع معتبر به صورت غیرمجاز به گوشی تلفن همراه و کارت بانکی شهروندان دسترسی پیدا کرده و اقدام به سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان می‌کنند.

وی افزود: شهروندان برای پیشگیری از سوءاستفاده افراد کلاهبردار، حتما تلفن همراه خود را به آنتی ویروس معتبر تجهیز و به طور مستمر آن را به روز رسانی کرده و از ذخیره سازی اطلاعات کارت بانکی از قبیل رمز اول کارت‌ها، کلمه عبور سامانه‌های بانکی، cvv۲ و تاریخ انقضای کارت بر روی گوشی تلفن همراه خودداری کنند.

این مقام انتظامی گفت: کاربران برای نصب اپلیکیشن‌های بانکی از سایت‌های رسمی بانک‌ها اقدام کنند و از دریافت و نصب نرم افزارهای آلوده که اکثرا لینک آنها توسط مجرمان سایبری از طریق ارسال پیام و یا پیامک‌ها به وسیله پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌شود، اکیدا خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.