رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین: سه طرح طرح بهداشتی و درمانی به ارزش ۱۲۵ میلیارد ریال با حضور جمعی از مسئولان در شهرستان خمین افتتاح شد.

سجاد رحیمی در حاشیه افتتاح این طرح‌ها گفت: دو مرحله از ساختمان زنجیره سرما شامل محل نگهداری سرم، واکسن و مواد بیولوژیک افتتاح شد.

او افزود: مرحله سوم نیز به منظور نگهداری در دمای منفی ۸۰ برای سرم‌های بیولوژیک به زودی آماده سازی می‌شود.
رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین ادامه داد: این مرکز در استان مرکزی دومین مرکز جامع زنجیره سرما بعد از اراک است.
رحیمی با اشاره به اینکه زیربنای مرکز زنجیره سرمای خمین ۱۲۰ مترمربع است، گفت: ۳۰ میلیارد ریال برای احداث این مرکز هزینه شده است.
او تأکید کرد: این سامانه با بالا بردن ضریب ایمنی نگهداری واکسن می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد اطمینان بیشتر در جلوگیری از بیماری‌های واگیر ایفا کند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: واکسن‌ها از زمان تولید تا زمان استفاده باید در یک محیط با دمای مخصوص نگهداری شوند تا آسیب نبینند، این دستگاه‌ها به صورت هوشمند از سامانه هشدار دهنده ثبت وضعیت نگهداری واکسن برخوردار هستند.
رحیمی یادآور شد: دیزل ژنراتور مخصوص زنجیره سرما اهدایی سازمان بهداشت جهانی با ارزش ۲۰ میلیارد ریال است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین اهدی ۱۵ دستگاه موتور سیکلت به بهورزان خمین را از دیگر طرح‌های این دانشکده عنوان کرد و گفت: ارزش این تعداد موتور سیکلت‌ها ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.
رحیمی هدف از اهدای موتورسیکلت به بهورزان را تسهیل در خدمات دهی در مناطق روستایی تحت مجموعه این به ورزان عنوان کرد.
او با اشاره به افتتاح مرکز شماره چهار خدمات جامع سلامت شهری و روستایی خمین افزود: مساحت این مرکز ۶۵۰ مترمربع است و با اعتبار ۸۵ ریال احداث شده است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین ادامه داد: آموزشی بودن خصلت مهم این مرکز جامع سلامت است و تمام دانشجویان دانشکده علوم پزشکی خمین می‌توانند از این مرکز استفاده کنند.
رحیمی عنوان کرد: این مرکز جامع سلامت از تمام واحد‌های پزشک و درمان، بهداشت و مشاوره تغذیه و مامایی برخوردار است.

برچسب ها: طرح درمانی ، خمین ، افتتاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار