رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ارزیابی‌ام این است که مسابقات لیگ با VAR برگزار می‌شود البته تنها این سیستم برای مسابقات لیگ کافی نیست.  

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه امسال لیگ برتر فوتبال با VAR برگزار می‌شود، گفت: مسابقات لیگ باید با VAR برگزار شود. البته وظیفه فدراسیون فوتبال  تهیه VAR نیست و وظیفه باشگاه‌ها است که خودشان این سیستم کمک داور ویدیویی را بیاورند و در ورزشگاه‌های خودشان نصب کنند. با توجه به تحریم‌ها و مشکلات نمی‌شود که باشگاه‌ها خودشان VAR بیاورند به خاطر همین فدراسیون فوتبال به نیابت از باشگاه‌ها این کار را انجام می‌دهد و وزارت ورزش هم کمکی در این ارتباط کرده است. ارزیابی ام این است که مسابقات لیگ با VAR برگزار می‌شود. البته VAR برای مسابقات لیگ کافی نیست و  اگر ورزشگاه‌ها  بخواهند بازی‌ها را برگزار کنند باید نور  ۱۶۰۰ مگاهرتز، امکانات VIP، چمن مطلوب و ورودی بانوان و آقایان داشته باشند.  

او افزود: ورزشگاه اصفهان  اصلا ورودی بانوان ندارد و نمی‌تواند بانوان را به این ورزشگاه راه بدهد. اصفهان  جزو معدود استان‌هایی  هست که نمی‌تواند بانوانش را به ورزشگاه بیاورد. ساختار ورزشگاه‌ها یکی از مشکلات هست که ما باید این مشکل را در ورزشگاه نقش جهان حل کنیم، اما به هر جهت ما نمی‌توانیم به صورت درازمدت بازی‌ها را بدون حضور بانوان برگزار کنیم.   البته یک استان هم هست که مشکل ورودی بانوان دارد که ان شا الله این مشکل را حل خواهیم کرد.

تاج گفت:  بلیت الکترونیک هم یکی از الزامات است که هر کس باید در صندلی خودش با کد ملی بنشیند و بد است ۳۶ هزار بلیت برای بازی پرسپولیس و مس رفسنجان فروختیم، اما ۷۰ هزار نفر به ورزشگاه رفتند و آنها به چه صورت به ورزشگاه رفتند. خدای نکرده اگر اتفاقی بیفتد فدراسیون فوتبال مسئولش هست. ما باید  تلاش کنیم هر کس در صندلی خودش با بلیت الکترونیکی بنشیند. اگر همه مولفه‌ها انجام شود مسابقات لیگ در همه استان‌ها برگزار خواهد شد، اما اگر برخی از این مولفه‌ها را ورزشگاه‌ها نداشته باشند بازی‌ها در این استادیوم‌ها برگزار نمی‌شود. البته زمان آغاز مسابقات لیگ برتر فوتبال اعلام می‌شود. همچنین  بازی در ورزشگاه‌هایی انجام می‌شود که این مولفه‌ها را داشته باشد و اگر ورزشگاهی این مولفه‌ها را نداشته باشد بازی‌های آن تیم در ورزشگاه‌های دیگر برگزار می‌شود.  

تاج درباره اینکه سقف بودجه برای فصل بعد هم اجرا می‌شود، گفت: فیرپلی مالی در برنامه هفتم امسال اعلام شده، اما پارسال در برنامه نبوده است. فیرپلی مالی اجبار است و باید رعایت شود. اگر باشگاه‌ها بیش از درآمد خود هزینه کنند باز ما نمی‌توانیم مجوز حرفه‌ای بگیریم. اگر ما سخت گیری کردیم و برخی‌ها ناراحت شدند، اما همین موضوع باعث شد که ۷ باشگاه مجوز حرفه‌ای بگیرند. باشگاه سپاهان تنها باشگاهی هست که  تمام مجوز‌های حرفه‌ای را  از جمله A، B و c  را دریافت کرده و این خودش برای کشور افتخار است. اگر سقف قرارداد نبود این اتفاقات هم نمی‌افتاد، اما منتهی همه باید سقف را رعایت کنند و این قانون ضعف‌هایی هم پارسال و هم ممکن است امسال داشته باشد.

او ادامه داد: روز گذشته جلسه‌ای با مدیران عامل داشتیم و ضعف‌ها را اعلام کردند و این ضعف‌ها اصلاح می‌شود. ما نباید اجازه بدهیم باشگاه هایمان از جام باشگاه‌های آسیا  حذف شوند. می‌دانید که ما از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا  تعلیق بودیم، اما اکنون از تنبیه به تشویق رسیدیم. ما ۳۰۰ هزار دلار پول به‌ای اف سی دادیم به خاطر اینکه چند سال به تیم‌هایی که نباید مجوز حرفه‌ای بگیرند، اهدا کردیم. البته اکنون‌ای اف سی ما را تشویق کرد و به ۷ باشگاه ما مجوز حرفه‌ای داد. این قانون سقف بودجه ضعف‌هایی دارد که باید برطرف شود و همه باید رعایت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۱ تير ۱۴۰۳
به نظرم باشگاه ها با نبود var در مسابقات شرکت نکنند. داور ها هم با توجه به این همه مسائل حاشیه ای ، دیگر سوت نزنند ، مگر اینکه دوست داشته باشند که فحش بشنوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۱ تير ۱۴۰۳
لازم نیست چون راه فساد و دلالی و رانت خواری جنابعالی بسته میشه
Germany
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۱ تير ۱۴۰۳
شما بعد چندین سال تازه میخواید var بیارید.... همینو بیارید بقیه پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۱ تير ۱۴۰۳
بله نطارت سازمان فیفا رو میطلبه وگرنه اینها بلدن چگونه موقعیت از حریف رو بگیرن.
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۷:۲۸ ۲۱ تير ۱۴۰۳
بی زحمت فیرپلی یعنی چه بیخودی برای خودت کلاس میگذاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۱ تير ۱۴۰۳
VAR تو یورو هم به کمک هلند نیومد حالا تو ایرانم‌که بیاد فکر کردن گلستان میشه فوتبال

این تبانی و رانت و فساد پکونده همجارا
آخرین اخبار