مدیر جهاد کشاورزی سلسله گفت: چهار هزار و ۲۰۰ تن کلزا امسال از مزارع این شهرستان برداشت و رکورد استان شکسته شد.

روح اله حقی منصوری روز جمعه اظهار کرد: برداشت کلزا تا سه روز دیگر ادامه دارد و پیش بینی می‌شود برداشت به چهار هزار و ۵۰۰ تن برسد.

وی ادامه داد: امسال یک هزار و ۹۵۰ نفر بهره بردار شهرستان حدود یک هزار و ۴۰۸ هکتار از اراضی زراعی خود را به کشت این محصول اختصاص دادند.

حقی منصوری عنوان کرد: کل کلزای تولیدی لرستان طی سال زراعی گذشته سه هزار و ۵۰۰ تن بود که ۵۴ درصد آن از سطح اراضی زیر کشت سلسله برداشت شد، درحالیکه امسال رکورد شکسته و چهار هزار و ۲۰۰ تن در اراضی این شهرستان تولید شده است.

وی ادامه داد: امسال هم نیمی از سطح زیر کشت محصول کلزای لرستان متعلق به شهرستان سلسله بود و چندین سال پیاپی این شهرستان رتبه نخست تولید این محصول را داراست.

وی با بیان اینکه از اوایل دهه ۸۰ تاکنون کشت کلزا در سلسله رواج داشته است، تصریح کرد: اوایل کشاورزان شهرستان از مقرون به صرفه و پرسود بودن کشت این محصول آگاهی چندانی نداشتند، اما با اقدامات ترویجی لازم اکنون سلسله به یکی از قطب‌های تولید کلزای استان تبدیل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سلسله اضافه کرد: سال گذشته برخی کشاورزان کلزاکار شهرستان توانستند عملکرد چندین برابری در واحد سطح و چند برابر میانگین کشوری معادل سه تن در هر هکتار را ثبت کنند و امسال نیز با توجه به پراکنش‌های مناسب بارندگی، رکوردشکنی برداشت توسط برخی کشاورزان صورت گرفته است که اطلاع رسانی خواهد شد.

بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان سلسله وجود دارد.

 

برچسب ها: کلزا ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.