استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با اتصال راه آهن زاهدان_چابهار شاهد توسعه چشمگیری در جنوب استان و در نهایت شاهد پویایی اقتصاد منطقه و کشور خواهیم بود.

محمد کرمی بیان کرد: باتوجه به اینکه حجاج جنوب سیستان و بلوچستان در سال گذشته و سال جاری از فرودگاه بین المللی چابهار_کنارک به سرزمین وحی اعزام شدند، بایستی به زیر ساخت‌های این فرودگاه توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه دولت و خیرین اقدامات خوبی در مدرسه سازی و آبرسانی روستایی به ویژه راه‌های روستایی جنوب سیستان و بلوچستان و شهرستان‌های چابهار و دشتیاری انجام داده اند، افزود: در سه سال گذشته در دولت شهید رییسی در حوزه راه و به ویژه بزرگراه، راه روستایی، آبرسانی وبرق رسانی کار‌های چشمگیری انجام شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته ۱۸۰ کیلومتر بزرگراه به بهره‌برداری رسید و ۲۲۰ کیلومتر بزرگراه در حال اجراست و در همه شهر‌ها و روستا‌ها کار برق رسانی و گازرسانی در حال انجام و با سرعت ادامه دارد.

وی تاکید کرد: چابهار مرکز اصلی واردات و صادرات کشور است و کریدور‌های مختلفی برای این منطقه تعریف شده و با توجه به مذاکراتی که با کشور‌های آسیای میانه، چین و روس‌ها داشتیم تحول عظیمی در این شهرستان ایجاد می‌شود و حوزه تجارت در سیستان و بلوچستان به سرعت رشد می‌کند.

کرمی با تاکید بر اینکه برای رشد اقتصادی باید زیربنا و زیرساخت‌های عمرانی آن تامین و فراهم شود، ادامه داد: در حوزه اقتصاد دریا، کشاورزی، تجارت و گردشگری اقدامات و کار‌های بزرگی انجام و ارتباطات خوبی با کشور‌های همسایه برقرار شده است.

 

برچسب ها: راه آهن ، دولت سیزدهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار