رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد آنکارا تا زمانی که صلح برقرار نشود از همکاری اسرائیل و ناتو حمایت نخواهد کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد که آنکارا «هر تلاشی برای همکاری با اسرائیل در ناتو» را تا زمانی که «صلح جامع و پایدار در فلسطین برقرار نشود» تایید نخواهد کرد.

اردوغان در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن افزود: کابینه نتانیاهو با سیاست‌های توسعه طلبانه و بی پروای خود، امنیت نه تنها شهروندان خود بلکه کل منطقه را نیز به خطر می‌اندازد. 

او اطمینان داد که از زمان تعیین شده خود در نشست سران ناتو برای جلب توجه به "جنایت‌های مداوم" اسرائیل در نوار غزه استفاده کرده است.

اردوغان گفت: ادامه حمایت نظامی از اسرائیل در محیطی که وجدان جهانی برای توقف حملات به غیرنظامیان فلسطینی به خیابان‌ها می‌آید، غیرقابل قبول است.

رئیس‌جمهور ترکیه پیش از این از کشور‌های غربی خواسته بود که (رژیم) اسرائیل را برای پذیرش آخرین پیشنهاد آتش‌بس در غزه تحت فشار قرار دهند. او هشدار داده بود که اگر جنگ علیه غزه متوقف نشود، همه کشور‌ها در معرض خطر خواهند بود. او از فلسطینی‌ها حمایت می‌کند و انتقادات زیادی را نسبت به (رژیم) اسرائیل ابراز کرده است. اردوغان معتقد است که اسرائیل باید از حملات خود در مناطق فلسطینی‌ها خودداری کند و باید برای رفع محصوریت و تضییقات بر مردم فلسطینی‌ها تلاش کند.

رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو ویرانی‌های بسیاری را در غزه به بار آورده است و باعث یک نسل‌کشی در این منطقه علیه فلسطینی‌ها شده است.

تل‌آویو با تجاوزات زمینی و هوایی در این باریکه تا کنون نزدیک به ۳۸ هزار نفر را به شهادت رسانده است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ح
۲۱:۲۵ ۲۲ تير ۱۴۰۳
اردوان قابل اعتماد نیست شاید بخواهد از آمریکا امتیاز بگیرد
آخرین اخبار