ملا عبدالغنی برادر گفت: از ۱۳ ولایت افغانستان صادرات به خارج داریم و در تلاشیم تا برای تجار تعرفه تجارت ترجیهی بگیریم.

ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا در مراسمی با اشاره به ایجاد شش زون معیاری به هدف پروسس محصولات صادراتی گفته است که هم‌اکنون از ۱۳ ولایت به کشورهای جهان صادرات انجام می‌شود.

ملا عبدالغنی برادر که در مراسم تجلیل از روز ملی صادرات و تقدیر از صادرکننده‌های برتر سال ۱۴۰۲ سخن می‌زد، افزود برای ایجاد سهولت‌های بیشتر به بازرگانان و تعرفه تجارت ترجیهی با کشورهای گوناگون در حال گفت‌وگو است.

به گفته معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا، با هدف صادرات باکیفیت، با برخی از شرکت‌های خارجی برای معیاری‌سازی گذرگاه‌های کشور گفت‌وگو شده است.

وی هم‌چنان از بازرگانان خواست تا پالیسی اقتصادمحور طالبان را در نظر گرفته و برای رشد اقتصاد و تجارت افغانستان تلاش کنند.

ملا عبدالغنی برادر در این مراسم گفت: «به سرمایه گذارها مژده می‌دهم که به حکم رئیس طالبان و مطابق با معیارهای جهانی در کابل و شش ولایت دیگر زون‌های پروسس ساخته می‌شود.»

سرپرست وزارت صنعت و تجارت در این مراسم از کار روی یک طرح پنج ساله به هدف افزایش و توازن صادرات افغانستان خبر داده و از تلاش‌ها با هدف بازگشایی دهیلزهای هوایی و زمینی به هدف گسترش روابط بازرگانی و ترانزیتی با کشورهای منطقه اطمینان داده است.

در همین حال اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری و اتاق صنایع و معادن بر پشتیبانی از بازرگان و صنعت‌کاران در کشور تاکید کرده‌اند.

گفتنی‌ست که در پایان مراسم تجلیل از روز ملی صادرات، از بازرگانان صادرکننده در ۱۷ سکتور از جمله سکتورهای میوه تازه، میوه خشک، سبزی، قالین، مواد معدنی و زعفران تقدیر شده به عمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.