مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در ۱۰ روز گذشته ۳ هزار تن مرغ صادر شد، اما تاکنون این حجم صادرات نتوانسته بر افزایش قیمت و جمع آوری مازاد تولید اثر بگذارد.

علی ابراهیمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار متوسط قیمت هرکیلو مرغ زنده در ماه گذشته ۵۶ هزارتومان بوده است که با احتساب قیمت تمام شده کماکان مرغداران در مسیر زیان هستند.

به گفته او، بنابر آمار طی ماه های اخیر ۱۴۵ تا ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که براین اساس تولید مرغ کشور مازاد بر نیاز کشور است.

ابراهیمی ادامه داد: با توجه به افزایش عرضه در برابر تقاضا، به طور متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده در مقایسه با ماه گذشته هزارتومان کاهش داشته است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین وضعیت صادرات مرغ گفت: بنابر آمار طی ۱۰ روز گذشته حدود ۳ هزارتن مرغ صادر شد، اما حجم صادرات توسط ما و زنجیره ها نتوانست بر افزایش قیمت مرغ اثر بگذارد و مازاد تولید را جمع کند.

او ادامه داد: صادرات مسئله ای کاملا بازرگانی و بین المللی است، براین اساس بازار هدف را باید از قبل شناسایی کرده باشیم. این درحالی است که در شرایط کنونی به رغم آنکه بازرگانان مجوز گرفتند، اما تنها بازار صادراتی عراق است که به سبب محدودیت گنجایش این کشور به بازارهای دیگر نیاز داریم که براین اساس در کیفیت و بسته بندی مرغ باید تجدید نظر شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه مشکلی در تامین نهاده های دامی نداریم، گفت: با توجه به شرایط  تامین نهاده های دامی پیش بینی می شود که طی ۳ تا ۴ ماه آینده همین‌ مسیر جوجه ریزی ادامه یابد. هرچند استان های گرمسیر در تیرماه ناگریز به کاهش جوجه ریزی یا تعطیلی واحدها هستند که براین اساس احتمال کاهش ۳ تا ۴درصدی  جوجه ریزی در استان های گرمسیر وجود دارد.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار