معاون برنامه‌ریزی و مدیریت مدارس سمپاد گفت: بیست‌و‌چهارمین کارسوق مهرگان ریاضی، با حضور ۳۰۰ دانش‌آموز این نوع مدارس در شهر اصفهان برگزار می­‌شود.

فرهاد فتحی‌نژاد، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت مدارس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: دوره پایانی بیست‌و‌چهارمین کارسوق مهرگان ریاضی، با حضور ۳۰۰ دانش‌آموز مدارس سمپاد از ۱۰ تا ۱۲ مرداد در شهر اصفهان برگزار می­‌شود.

آشنایی دانش‌آموزان با جنبه‌های جذاب و زیبای علم ریاضی خارج از روال عادی کلاس‌های درسی، آشنایی دانش‌آموزان دوره متوسطه با دانشجویان موفق و نخبه و الگوبرداری مناسب از آن‌ها، کشف استعداد‌های خوب مدارس در رشته‌های مختلف علمی و کمک به هدایت تحصیلی دانش‌آموزان، تقویت روحیه دوستی و همکاری بین دانش‌آموزان و تقویت فعالیت‌های تیمی، از اهداف برگزاری این کارسوق است.

وی ادامه داد: دوره پایانی هفتمین کارسوق ژنتیک – طراحی دارو، با حضور ۱۵۰ نفر دانش‌آموز، از ۱۸ تا ۲۰ شهریور در استان زنجان برگزار خواهد شد. برخی اهداف برگزاری این کارسوق، تعریف و اجرای پروژه‌های علوم زیست‌فناوری متناسب با ظرفیت‌ها، برنامه‌ها و اولویت‌های سازمان‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط، آشناکردن دانش‌آموزان به انتخاب رشته‌های دانشگاهی در حوزه زیست‌فناوری و پرورش خلاقیت و افزایش روحیه پرسش‌گری و پژوهش و توانایی کارگروهی دانش‌آموزان است.

فتحی‌نژاد تاکید کرد: دوره پایانی سومین کارسوق لیزر و اپتیک، با حضور ۱۵۰ نفر دانش‌آموز به میزبانی شهرستان‌های استان تهران، با هدف فراهم کردن زمینه آشنایی دانش‌آموزان با دانش اولیه مورد نیاز جهت ارائه طرح‌های مرتبط با پروژه‌های لیزر و فوتونیک، شناسایی دانش‌آموزان دارای استعداد‌های برتر در زمینه فناوری اپتیک و لیزر و انجام حمایت‌های لازم از آنان و ترویج فرهنگ پژوهش و ارتقای توانمندی‌ها و مهارت‌های دانش‌آموزان و دبیران مدارس استعداد‌های درخشان در زمینه اپتیک، لیزر و فوتونیک از تاریخ ۱۸ تا ۲۰ مهر برگزار می­‌شود.

وی از برگزاری دوره پایانی سومین کارسوق زبان‌های خارجه خبر داد و اظهار کرد: «دوره پایانی سومین کارسوق زبان‌های خارجه (عربی، انگلیسی و فرانسه)؛ با حضور ۱۵۰ نفر دانش‌آموز از ۱۱ تا ۱۳ مهر در استان خراسان رضوی شهر مقدس مشهد برگزار می‌شود. آشنایی دبیران و دانش‌آموزان با جنبه‌های کاربردی زبان در زندگی روزمره، ایجاد علاقه و انگیزه در دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل در رشته‌های زبان‌های خارجی و ارتقای مهارت‌های پژوهشی در حیطه زبان، دانش و فرهنگ بومی از اهداف این کارسوق است.

‌معاون برنامه‌ریزی و مدیریت مدارس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان، اضافه کرد: «نگاهی گذرا به آمار کارسوق‌های علمی سمپاد که در حوزه فعالیت‌های پژوهشی مدارس طراحی و اجرا می‌شود، نشان می‌دهد که در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بیش از ۲۸ هزار نفر دانش‌آموز در این برنامه‌ها (کارسوق ایده‌شو، زبان خارجه، ریاضی مهرگان، ژنتیک و علوم اعصاب شناختی، کارسوق اردویی راد) شرکت داشته‌اند. ارتقای مهارت‌های پژوهشی دانش آموزان و دبیران مدارس استعداد‌های درخشان، ارتقای سطح دانش‌های مرتبط با علوم و فناوری‌های نوین در مدارس، تعریف و اجرای پروژه‌های علوم و فناوری‌های نوین متناسب با ظرفیت ها، برنامه‌ها و اولویت‌های منطقه ای، استانی و ملّی اعلام شده از طرف سازمان‌های ذی ربط و تربیت معرفتی و دینی دانش آموزان، با روش‌های غیرمستقیم و فعالیت‌های گروهی از اهداف برگزاری این برنامه در مدارس استعداد‌های درخشان است.

منبع: پانا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار