رئیس اداره حفاظت محیط زیست اقلید گفت: یک گروه از متخلفان حرفه‌ای که اقدام به شکار ۲ بره وحشی در منطقه شکار ممنوع بصیران کرده بودند، دستگیر شدند.

علی بخش نجاتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست اقلید اظهار کرد: شهرستان اقلید از جمله مناطقی از استان فارس است که با بهره مندی از مناطق تحت مدیریت محیط زیست مورد طمع و زیاده خواهی سودجویان و شکارچیان است، اما چشم بینای قانون در این شهرستان همواره بیدار است و تخلفات شکار را رصد می‌کند.

 او افزود: یک گروه از متخلفان حرفه‌ای که اقدام به شکار ۲ بره وحشی در منطقه شکار ممنوع بصیران کرده بودند توسط یگان اداره حفاظت محیط زیست اقلید دستگیر شدند.

 او تصریح کرد: در این ماموریت که تا پاسی از شب ادامه داشت ماموران یگان حفاظت محیط زیست اقلید توانستند در نیمه‌های شب این متخلفان را دستگیر کنند و پرونده آن‌ها در مراجع قضایی شهرستان در حال رسیدگی است.

 این مقام مسئول گفت: با حیات وحش باید رفتاری مهربانه و دلسوزانه داشت و انصاف نیست شکارچیان با شکار وحوش، زخم بر طبیعت بکر و زیبا بزنند.

نجاتی خواستار برخورد قاطع با شکارچیان شد و افزود: حیات وحش به عنوان مخلوقات خداوند، قابل احترام هستند و نباید به خاطر سودجویی و منفعت طلبی، جان و زندگی طبیعی را از آنان گرفت و صیادان و شکارچیان خاطی باید بدانند که صید و شکار آنان در واقع نامهربانی و دست درازی به طبیعت و دیگر مخلوقات الهی است.

اقلید در شمال استان فارس و در فاصله ۲۷۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
France
دلک??
۲۰:۳۲ ۲۸ تير ۱۴۰۳
بی رحم بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۶ تير ۱۴۰۳
ای شکارچیارو ها باید بگیرییییی قیمه قیمه کنی درست مثه بره هایی وحشی کازرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۶ تير ۱۴۰۳
خدا لعنتتتتون کنه شما شکارچیان چی میخواین از این اهو هاییییی بی زبون هنوز گوشت گوسفند مرغ ماهی میگو کمتون که سراغ اهو هم میرین حقتون اعدام منتحی اعدام نمیکننن ی دو سال زندان جریمه یعدشم ازاد در هفت کشور