هرگونه خرید و فروش، تنظیم اسناد صلح، نقل و انتقال و فروش امتیاز پروژه‌های اقدام یا نهضت ملی مسکن توسط دفاتر اسناد رسمی ممنوع است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: پیرو اطلاعیه‌های گذشته در خصوص ممنوعیت خرید و فروش امتیاز پروژه‌های اقدام یا طرح نهضت ملی مسکن، دفاتر اسناد رسمی هم اجازه تنظیم اسناد صلح، نقل و انتقال و فروش امتیاز پروژه‌های اقدام یا نهضت ملی مسکن را ندارند. 

میرمحمد مودی با تاکید بر اینکه خرید و فروش امتیاز مسکن‌های حمایتی طبق قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها ممنوع است، گفت: چنانچه امتیاز پروژه‌های اقدام ملی و یا نهضت ملی مسکن ملی خرید و فروش شود دعوا‌های احتمالی آتی قابل پیگرد نیست.

به گفته وی مردم توجه داشته باشند که طبق ماده ۱۳ قانون ساماندهی بازار مسکن، زمین و اجاره بها، خرید و فروش امتیاز مسکن‌های حمایتی ممنوع است.

وی گفت: در این قانون قید شده که حق انعقاد معاملات و اعطای وکالت مربوط و انتقال حق انتفاع اراضی یا عیان یا امتیاز ثبت نام وجود ندارد. 

مودی افزود: همچنین ثبت رسمی معاملات و وکالت نامه‌ها وابسته به اخذ استعلام از وزارت راه و شهرسازی است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با ابلاغیه به مدیران کل سازمان‌های ثبت اسناد و املاک تمامی استان‌ها، عطف به ماده سه آیین نامه اجرایی طرح اقدام ملی مسکن مصوب سال ۱۴۰۰ و سایر مقررات مربوطه، سردفتران اسناد رسمی را مکلف به تکلیف قانونی کرده است. 

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود دفاتر اسناد رسمی از تنظیم اسناد صلح نقل و انتقال و فروش امتیاز طرح یاد شده تا زمان تحویل قطعی واحد به متقاضی خودداری کنند. 

مودی افزود: سوداگران با توجه به این قانون برای اینکه دچار مشکل نشوند شروع به فروش امتیاز‌های خود به قیمت پایین‌تر کرده‌اند و مردم هم به جهت ناآگاهی که نسبت به موضوع دارند اقدام به خرید می‌کنند و دچار ضرر‌های جبران ناپذیر می‌شوند که از مردم خواهشمندیم از خرید امتیاز‌های مساکن حمایتی اجتناب کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار