فرماندار بوئین و میاندشـت گفت: جهاد کشاورزی شهرستان بوئین و میاندشت عملکرد مناسب در راستای پیشبرد اهداف توسعه محور داشته است.

فرماندار بوئین و میاندشـت گفت: با توجه به اهمیت توسعه بخش کشاورزی در پیشرفت و خودکفایی کلی کشور در سال‌های گذشته جهاد کشاورزی شهرستان بوئین و میاندشت عملکرد مناسب در راستای پیشبرد اهداف توسعه محور داشته است.


رضاعلی معصومی افزود: اجرای طرح آبیاری تحت فشار زمین‌های کشاورزی در سطح ۱۴۰ هکتار با ۴۸ میلیارد تومان هزینه  بهره برداری از  استخر ۱۵۰ هزار متر مکعبی شهر افوس۲۲ میلیارد تومان هزینه  ، برای  آبیاری اراضی با آبیاری کم‌فشار این استخر ۴۲۶ هکتار است.


وی با اشاره به  اهمیت قناتها در بحث کشاورزی گفت:  ۲۸ رشته قنات با  ۵ میلیارد تومان هزینه  در سطح شهرستان مرمت و بازسازی شد و به منظور آبیاری اصولی زمین‌های کشاورزی طرح لوله‌گذاری زمین‌های کشاورزی به طول ۱۰ هزار متر  نزدیک به ۲ میلیارد تومان هزینه انجام شد.


معصومی افزود: به منظور جلوگیری از هدر رفت آب و سرعت بخشی به روند آبیاری زمین‌های کشاورزی، طرح اجرای کانال آب به طول ۱۱۰۰ متر بابیش از بر یک میلیارد تومان هزینه انجام شد.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوئین و میاندشت گفت: با توجه به اهمیت ارتقای سطح آموزشی کشاورزان در خصوص نحوه کشت اصولی برخی اقلام کشاورزی مانند گندم، جو، زعفران و چغندر متناسب با شرایط آب و خاک شهرستان، کارگاه‌های آموزشی برای کشاورزان شهرستان برگزار شد.


نبی‌اله اکبری افزود: در خصوص آفات و بیماری‌های گیاهان از جمله آفات و بیماری‌های غلات و سیب زمینی که بخش اعظمی از زمین‌های زیر کشت شهرستان مربوط به این محصولات است، کارگاه‌هایی به منظور شناخت دقیق و به موقع آفات و بیماری‌ها و دفع ضرر به فوریت، در شهرستان برگزار شد و آموزش‌های لازم به کشاورزان داده شد.


او گفت: در حوزه دامداری نیز با برگزاری کارگاه‌های شناخت بیماری‌های دام و طیور و همچنین بیماری‌های مشترک میان دام و انسان، مانند تب برفکی نسبت به آگاه‌سازی دامداران اقدام شد.


مدیر جهاد کشاورزی بوئین و میاندشت گفت: به منظور کاهش آسیب و خسارات ناشی از سیل و خشکسالی اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.