انتخابات آمریکا چند ماه دیگر برگزار می‌شود و انتخاب بایدن یا ترامپ به عنوان رئیس جمهور آینده در این کشور از حالا بحث‌های مختلفی را ایجاد کرده است.

در فاصله کم‌تر از ۶ ماه تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، یکی از سوالات مهم برای مخاطبان ایرانی در سراسر جهان فرصت‌ها و تهدیدات انتخاب مجدد بایدن یا بازگشت مجدد ترامپ به کاخ سفید است.

در دوران ریاست جمهوری ترامپ اعضای اصلی تیم سیاست خارجی و امنیت ملی وی یعنی مایک پمپئو و جان بولتون تحت تاثیر لابی کشور‌های عربی-اسرائیل به شدت موضع ضدایرانی داشته و کمپین فشار حداکثری را علیه تهران معماری کردند.

بایدن نیز به شکلی دیگر دشمنی خود را با ایران نشان داد و در دوران وی چندان ارتباط خوبی میان ایران و آمریکا بر قرار نشد.

چه ترامپ جمهوری خواه و چه بایدن دموکرات هر دو در بسیاری از سیاست‌ها درباره ایران نگاه مشترک دارند هر چند در روش متفاوت باشند، اما نتیجه یکی خواهد بود. نتیجه انتخابات نوامبر به هر شکل که باشد، صفحه جدیدی را در ارتباط با مشکلات ایران و امریکا رقم خواهد زد. رئیس جمهوری آینده ایالات متحده ترامپ باشد یا بایدن، تفاوت نمی‌کند. تنش میان دو کشور در نقطه مهمی قرار دارد.

 ترامپ  روش‌های عجیبی دارد و عادت  دارد بر خلاف رویه‌های موجود نقش ایفا کند و در صورت موفقیت در انتخابات، برای واداشتن تهران به گفتگو و توافق با نتیجه‌ای که او و متحدانش درپی آن هستند، بی‌میل به اقدام با شدت بیشتر نیست.

موفقیت جو بایدن نیز تفاوت زیادی را در صورت مسأله اختلافات ایران و امریکا ایجاد نمی‌کند. او همان مطالباتی را از تهران دارد که ترامپ در چهار سال گذشته بر آنها پافشاری کرده است. اعتراض بایدن و جناح هوادار او به بی‌نتیجه بودن اقدام‌های ضد ایرانی ترامپ از یک سو و نیز رویکرد یک جانبه‌گرای او در اجرای سیاست‌هایش بدون مشارکت دادن متحدان اروپایی امریکاست.

این موضوعات نشان می‌دهد که جو بایدن و دونالد ترامپ هر دو راهبرد مشترکی را دنبال می‌کنند که فشار بیشتر بر ایران است. حال ترامپ نام آن را «فشار حداکثری» می‌گذارد و بایدن از آن به عنوان «فشار هوشمند» تعبیر می‌کند. اما روش و تاکتیک ترامپ بدین گونه است که در این زمینه تک روی می‌کند و یکی پس از دیگری تحریم‌های کوری را علیه ایران وضع می‌کند؛ تا به حدی که به اذعان «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی دولت امریکا، تحریم‌ها به قدری اعمال شده که دیگر کاری نمانده که آمریکا بتواند علیه ایران انجام دهد.

سیاست رسمی جمهوری اسلامی ایران که بار‌ها از زبان رهبر انقلاب، رئیس جمهورهای مختلف در دولت های مختلف اعلام شده این بود که برای ایران تفاوتی نمی‌کند که چه کسی در آمریکا رئیس جمهور شود.

اما در محافل سیاسی و رسانه‌ای ایران تحلیل‌های متفاوت و بعضاً متضادی بیان می‌شود یک طیف از حضور بایدن نگران هستند، آنها معتقدند اگر بایدن بیاید باب مذاکره باز می‌شود و این، سیاست درستی نیست که با آمریکا پای میز مذاکره بنشینیم و بهتر است که همان سیاست «نه جنگ نه صلح» ادامه پیدا کند.

طیف دیگر براندازان و ضد انقلاب هستند. آنان که از هیچ نقش و تلاشی فروگذار نمی‌کنند تا بقای نظام را به چالش بکشانند و معتقدند اگر ترامپ بیاید ایران بیشتر تحت فشار قرار می‌گیرد.

طیف سوم مدافعان مذاکره هستند که خود به دو گروه تقسیم می‌شوند. گروه اول معتقدند مذاکره با ترامپ راحت‌تر است، چون فردی است دمدمی مزاج و خودشیفته و فقط دنبال گرفتن یک عکس یادگاری است و با او بهتر می‌شود کنار آمد. می‌توانیم با او معامله کنیم امتیازات کمتری به او بدهیم و امتیازات بیشتری از او بگیریم.

 گروه دیگر معتقدند بایدن نرمش بیشتری دارد و اصولی‌تر و منطقی‌تر مذاکره می‌کند. این گروه معتقدند بایدن عاقل‌تر از ترامپ است. دسته چهارم طیفی در داخل هستند که همانند روسیه و چین وجود ترامپ را مفیدتر می‌دانند چرا که ترامپ، امریکا را بیشتر تضعیف می‌کند.

 از جهاتی ترامپ می‌تواند برای ایران بهتر باشد، زیرا آمریکای ضعیف از نظر اقتصادی و منزوی از نظر بین‌المللی را رقم خواهد زد که در تقابل با ایران موفقیت جدی نخواهد داشت ولی اگر بایدن رئیس‌جمهوری شود گرچه امکان دارد در ظاهر کمتر با ایران خصومت‌ورزی کند ولی در ایجاد اجماع علیه ایران موفق‌تر عمل خواهد کرد. 

با این حال به نظر می‌رسد عمده تمایلات غیررسمی در تهران بر رأی نیاوردن ترامپ است البته این به معنای سرمایه‌گذاری رسمی و سیاسی هیچ گروه و طیفی روی آن نیست.

 ابوالفتح کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: حادثه ترور نافرجام ترامپ شانس پیروزی او را افزایش می‌دهد. اکنون این احساس همدری مهم است. رای دهندگان آمریکایی و رای دهندگان مستقل و مردد‌ها با این اتفاق ترامپ رای می‌دهند.اگر تا پیش از این حادثه دونالد ترامپ شانس خوبی برای انتخاب به عنوان رئیس جمهور داشت. اکنون این شانس افزایش نیز پیدا کرده است.

ابوالفتح افزود: اکنون شاهد نوعی هرج و مرج بر سر ماندن بایدن در انتخابات هستیم و وضعیت برای جمهوری خواهان بهتر است. فعلا باید منتظر باشیم. انتخابات ۲۰۲۴ انتخابات خاصی در امریکا است. جامعه آمریکا اکنون ملتهب است و با وجود شرایط بی ثباتی های زیادی را شاهد هستیم و خواهیم بود.

حمیدرضا غلام‌زاده کارشناس مسائل بین الملل نیز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره انتخابات آمریکا گفت: به نظر می‌رسد که جایگزین دموکرات‌ها به جای بایدن کاملا هریس معاون اول رئیس‌جمهور فعلی خواهد بود او اگرچه گزینه قوی نیست، اما اختلافش با ترامپ نسبت به دیگران کمتر است مگر آن که لابی‌های درون سیستمی تصمیم دیگری بگیرد به عنوان مثال در سال ۲۰۱۶ در همین کنوانسیون تصمیم گرفته شد که در نهایت هیلاری کلینتون به عنوان نامزد دموکرات‌ها پا به میدان بگذارد.

کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به شانس پیروزی ترامپ در صورت تغییر نامزد حزب دموکرات بیان کرد: اگر نامزد حزب دموکرات تغییر پیدا کند طبیعتا موج جدیدی ایجاد خواهد شد، اما نمیتوان دقیقا پیش بینی کرد که از میان کاملا هریس و ترامپ در نهایت کدام یک رئیس جمهور خواهند شد چرا که در نظر سنجی‌ها حدود سه درصد ترامپ بالاتر است.

وی ادامه داد: در صورتی که بایدن از کارزار رقابت‌های انتخاباتی کنار بکشد ترامپ این فرصت را خواهد داشت تا در مناظرات به تخریب دموکرات‌ها بپردازد.

غلامزاده درباره سیاست‌های آمریکا در قبال ایران در صورت پیروزی نامزد جمهوری خواه یا دموکرات گفت: برای ایران هیچ فرقی ندارد که دموکرات‌ها رئیس جمهور آمریکا شوند یا جمهوری‌خواهان چرا که در مجموع فضای سیاسی آمریکا مخالف توافق با ایران است.

گزارش: محمدحسین نیک‌خوی متین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
تاثیر داره خوبشم داره ی گلوله از کنار گوش ترامپ ردشد دلار چند هرار تومن ریزش کرد
بعد شما میاین میگین تاثیر نداره پَ این ارزونتر شدن دلار چی بود
شما هم واقع بین تر باشین ترامپ بیا همه میدونن چی میشه
سرتون مث کبک تو برف نکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
نه تنها ترامپ بلکه کل آمریکا هیچ اهمیتی برا ما نداره هر کی میخواد رئیس جمهور بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۳۱ تير ۱۴۰۳
از انتخابات خودمون مهمتره برا مردم و زندگیشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۳۱ تير ۱۴۰۳
مرگ بر آمریکا
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
همین شعار ایران و ملت را بدبخت کرد
به معنی شعار خودت فکر کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۳۱ تير ۱۴۰۳
اگه نداره ، چرا هر روز خبر میزاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۱ ۳۱ تير ۱۴۰۳
با جمهوری خواهان واز نوع تاجری که از گذشته عبرت گرفته بهتر می شود کار کرد تا از دمکرات مالیخولیای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۰ ۳۱ تير ۱۴۰۳
سگ زرد برادر شغاله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۳۱ تير ۱۴۰۳
همینکه میگید فرقی نداره یعنی یه کتاب ترس و استرس و نگرانی و دلگرمی میدید به خودتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۳۰ تير ۱۴۰۳
برای ایران فرقی نمی کند که یک الاغ (نماد حزب دمکرات) رئیس جمهور آمریکا باشد یا یک فیل(نماد حزب جمهوری خواه)، از دید ایران هر دو حیوانند و هر دو غیر قابل اعتماد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۳۰ تير ۱۴۰۳
با توجه به اینکه تقریبا تمام تحریم ها علیه ایران وضع شده و از طرفی دونالد ترامپ عامل اصلی شهادت سردار سلیمانی بوده و باید تاوان این کار را بدهد و یا تا پایان عمر باید با محافظ و در اختقا زندگی کنید. بعید میدانم بتواند جبهه خصمانه تاثیر گذاری علیه ایران بگشاید
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۲۲:۰۶ ۳۰ تير ۱۴۰۳
قبلا ترامپ اقتصاد ایران رو فلج کرده بود با اومدن بایدن یه کم وضع اقتصادی ایران بهتر شد هر کس میداند تفاوت زمین تا اسمان بین این دو شخص هست با اومدن دوباره ترامپ ایران فلج میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۳۰ تير ۱۴۰۳
از نظر برخی که دوست دارن شرایط داخلی را گردن کسی بندازن فرق نداره ولی اگر خوب دقت کنید اینبار فرقش را به شما نشان خواهد داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۳۰ تير ۱۴۰۳
کلا // اصولگرا های متحجر بیسواد تحمل باخت را ندارن / اخه ملت چطوری بهتون حالی کنن که شما را نمیخوان // مگه انتخابات انجام ندادید ؟؟
مگه نظر مردم را راجع بخودتان نفهمیدید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۳۰ تير ۱۴۰۳
هر دو سر و ته یک کرباسند و هر دو پست تر از دیگری و برای ما اهمیت ندارد کدام یک بشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۳۰ تير ۱۴۰۳
رابطه ایران و آمریکا بقدری متشنج است که حتی شخصی غیر از بایدن و ترامپ هم سرکار بیاید هیچ چیز حل نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۳۰ تير ۱۴۰۳
تحلیل که نیست آبدوغ خیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۳۰ تير ۱۴۰۳
انتخاب هر دو را دیدیم . البته که اگر ترامپ انتخاب بشه در روز اول ۳ تا ۵ هزار تومان بر دلار افزوده شود و در آخر دیگر خدا می داند وبس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۳۰ تير ۱۴۰۳
حالا که فرقی نداره انشاله ترامپ بیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۳۰ تير ۱۴۰۳
بله شما راست میگین(((((((:
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۰:۲۳ ۳۰ تير ۱۴۰۳
یعنی :
سگ زرد برادر شغال است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۳۰ تير ۱۴۰۳
دوستان عزیزی که هنوز ترامپ نیومده دچار مشکل کنترل!!! شدین، یادتون نره ترامپ گفته بود اگه ایران پایگاه آمریکا رو بزنه 53 نقطه ایران رو میزنه، ولی وقتی عین الاسد با خاک یکسان شد، هیچ غلطی نتونست بکنه.
Germany
ناشناس
۰۸:۲۱ ۳۱ تير ۱۴۰۳
خوابی یا خودتو زدی به خواب حمله هماهنگ شده بود و سربازان آمریکایی و تجهیزات خارج شده بودن ، خودتو زدی به خواب انگار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۳۰ تير ۱۴۰۳
مشکل ایران ترامپ و بایدن نیست فساد هست فساد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۳۰ تير ۱۴۰۳
کاملا درست هست مشکل کشور مفسدان دانه درشت و قدرتمند هستند که قوه قضائیه ابزاری در دست آنهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۳۰ تير ۱۴۰۳
برای پولدارا فرقی نداره برای قشر کارمند و کارگر فرق داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۳۰ تير ۱۴۰۳
متاسفانه امریکایی ها نخبگانشون میزارن برای تصمیم گیری و عمق راهبردی اما نخبه های ما همه مهاجرت میکنن میرن خارج نتیجه اش هم میشه این مدل تصمیم ها چرا فراقی نداره بایدن با ترامپ فرق نداره؟ اینو بچه پنج ساله هم میدونه خیلی فرق داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۳۰ تير ۱۴۰۳
ترامپ همه رو تو سوریه ترور میکنه و یک بشکه نفت هم نمیذاره بفروشید
بله فرقی ندارن خخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۳۰ تير ۱۴۰۳
صد در صد تفاوت خواهد داشت . بایدن دوست ایران هست . حتی اجازه فروش نفت رو داده ... ترامپ نمیذاره یک لیتر نفت بفروشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۳۰ تير ۱۴۰۳
برای شما مفتخورهای دزد که تا ببینید هوا پسه فرار میکنید بله که تفاوتی نداره
Italy
ناشناس
۱۸:۳۸ ۳۰ تير ۱۴۰۳
برای مردم نه ولی برای حضرات حتما فرق دارد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Mohieddin
۱۷:۴۲ ۳۰ تير ۱۴۰۳
در حیرتیم چطور می تواند این مهم را به مسئولین ثابت کنیم . آقایان لطفا توجه کنید ، هر دولت و یا حاکمیتی ، این مردم شریف ( ایران ) و نجیب و محترم همراه با تمدن و تاریخ بلند و سرزمین زیبای چهار فصل و سرشار از نعمت های رنگارنگ الهی بهمراه جوانان با هوش همراه با ارتش مردمی و مؤمن بسیج و سپاه پاسداران قهرمان را در اختیار داشت ، والله عظیم ظرف مدت کوتاهی خیلی گمتر از یک ده با یک برنامه منظم و حساب شده می توانست قوی ترین و بروز ترین کشور از جهات اقتصاد فرهنگ و صنعتی در عین حال مدافع حق و حقیقت را دارا باشد . ببینید بعد از سه دهدچه بروز این همه نعمت الهی آورده اید . آقایان و یا بهتر بگویم حضرت آقا ، لطفا محض رضای خدا رضایت دهید و اجازه دهید این مردم راه خود را می توانند بدون حضور شما به بهترین شکل ممکن طی و بپیماید . بفرمایید لطفا .
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۳۹ ۳۰ تير ۱۴۰۳
ترامپ بیاد بعد توی بسیجی که داری مقاله مینویسی فرقشو خودت میفهمی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۳۸ ۳۰ تير ۱۴۰۳
پس اگه بین ترامپ و بایدن فرقی نیست بهتر که ترامپ رییس جمهور آمریکا بشه الاقل خوش تیپ تر از بایدنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۳۰ تير ۱۴۰۳
چرا تفاوتی نخواهد داشت؟ اگر ترامپ پیروز این انتخابات بشه دلار به مرز 100 هزار تومان و گرانی و قحطی در ایران پیدا میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۳۰ تير ۱۴۰۳
از دلتون بپرسید و به مردم دروغ نگید . دوران بایدن زمان خوبی بود برای برداشتن تحریم ها . اما کاسبان تحریم نخواستن این کار انجام بشه . و مردم رو قربانی سیاست‌های کثیفشون کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۳۰ تير ۱۴۰۳
وقتی ترامپ رئیس جمهور بشه، فرق ش رو میکنه توو چشم تون اون موقع متوجه میشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۳۱ تير ۱۴۰۳
مردم ایران را قیاس به خود نکن ترامپ برای امثال تو که خود تحقیری بیچاره تون کرده کسیه او برای ملت ایران و آزاد مردانی که جز خدا بنده هیچکس و هیچ چیز نیستند به اندازه یک پشه هم ارزش نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۳۰ تير ۱۴۰۳
قطعا که تفاوت داره، همه مردم میدونن که تفاوت داره. اصن کسی که بگه فرقی نداره ب اندازه سر سوزنی سواد و فهم سیاسی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۳۰ تير ۱۴۰۳
اگه فرقی نداره ولش کنید چرا اصلا ازش خبر منتشر میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۳۰ تير ۱۴۰۳
اگه تفاوت ندارد پس چرا اینقدر خبر در موردش کار میکنید؟ نصف خبراتون شده ترامپ، بایدن، انتخابات آمریکا ...آخرشم میگید مهم نیس. معلومه با خودتون چند چندید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۳۰ تير ۱۴۰۳
بعله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۳۰ تير ۱۴۰۳
حالا اجازه بدید ترامپ بیاد اونموقع مشخص میشه تفاوتی داره یا نه. جوجه رو آخر پاییز میشمارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۳۰ تير ۱۴۰۳
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۳۰ تير ۱۴۰۳
برای مردم تفاوت داره . برای ثروتمندان و انقلابی ها تفاوتی ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۳۰ تير ۱۴۰۳
عالیجناب ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۳۰ تير ۱۴۰۳
اتفاقا من فکر میکنم برای نجات جان خود از قصاص ترور شهید قاسم سلیمانی سعی خواهد کرد با ایران منعطف تر باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۳۱ تير ۱۴۰۳
خواهیم دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۳۰ تير ۱۴۰۳
برای مردم تفاوتی نداشته باشه برای مسولین خیلی تفاوت داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۳۰ تير ۱۴۰۳
ترامپ با بایدن فرق می کند فرض کنید در این سه سال ترامپ رئیس جمهور امریکا بود ان وقت نمی توانستید اینطور راحت تحریم ها را دور بزنید و البته وجود بایدن به نفع کاسبان تحریم شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۳۰ تير ۱۴۰۳
ترامپ بیاد دلار میره بالا ، از الان بگم گردن پزشکیان ندازید بگم بهتون ، ریسی باید دلار میاورد پایین تو زمانی که کسی با ایران کار نداشت ، دلار ۲۵ تا ۷۰ هم بالا برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۳۰ تير ۱۴۰۳
ترامپ اهل مماشات نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۳۰ تير ۱۴۰۳
کاسب است و اهل تجارت.
کافی است ایران قرارداد خرید ۲۰۰ فروند بوئینگ ۷۸۷ با آمریکا امضا کند. کل تحریم‌ها به هوا می‌رود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۳۰ تير ۱۴۰۳
ترامپ اهل شوخی نیست
حذف قاسم سلیمانی سند محکمی بر این ادعاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۳۰ تير ۱۴۰۳
خیلی شما دل خوش کردید به ترامپ ، هم شما و هم اربابتون ترامپ تروریست توهم زدید همانگونه که لشگریان یزید با همین توهم شما جمع شدند دور او و فکر کردند که با کشتن فرزند پیامبر به همه چیز در دنیا می رسند اما نه در دنیا رسیدند و نه در آخرت ،ضمن اینکه الان کربلا اتفاق نخواهد افتاد اگر شرایط اقتضا کند شیر بچه های ایران درسی بدهند به ترامپ و ترامپ خواهان که تا عمر دارند فراموش نکنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۳۰ تير ۱۴۰۳
واقعا؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۳۰ تير ۱۴۰۳
داری وانمود میکنی که توی ترور ترامپ دخالتی نداشتید و فرقی نمی‌کنه برای شما کی رییس‌جمهور بشه والا البته ترامپ فرق داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۳۰ تير ۱۴۰۳
دولت جو بایدن جنایتکار از 15 مهر ماه سال 1402 تاکنون مسئول مستقیم و کامل جنایت‌های رژیم صهیونیستی جنایتکار در جنگ نوارغزه بوده است.
ارتش وحشی آمریکا جنایتکار از 15 مهر ماه سال 1402 تاکنون مسئول مستقیم و کامل جنایت‌های رژیم صهیونیستی جنایتکار در جنگ نوارغزه بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
بدون تعارف
۱۳:۴۵ ۳۰ تير ۱۴۰۳
فعلا کار جهت گیری وشمنی ترامپ باایران ندارم وقصد توهین هم ندارم ،ولی ترامپ واقعا یک آدم احمقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۳۰ تير ۱۴۰۳
احمق خودتی که دیگران رو احمق تصور میکنی
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۳:۴۲ ۳۰ تير ۱۴۰۳
خوب دقت کنید اگر این امر را به حرکت از میدان تجریش تا راه اهن تشبیه کنیم و اگر اینک راننده این قطار که اقای بایدن باشد در میدان ولی عصر فرمان را دست رییس جمهور بعدی بده او دیگر مانند سیاسیون جهان سوم برنمی گردد از میدان تجریش کارش را اغاز کند از همان میدان ولی عصر دست فرمان را گرفته و به حرکتش با توجه به منافع حزبش و بعد در نظر گرفته منافع اسراییل و تازه بعد منافع ملی کشورش به راهش می دهد ادامه این یک سنت تاریخی در امریکا است
Iran (Islamic Republic of)
ترامپ یا بایدن؛ انتخابی که تفاوتی برای ایران نخواهد داشت چون به خاطر که هر دو سگ دست نشانده رژیم کودک کش صهیونیستی بودن و هستند.
۱۳:۴۰ ۳۰ تير ۱۴۰۳
ترامپ یا بایدن؛ انتخابی که تفاوتی برای ایران نخواهد داشت چون به خاطر که هر دو سگ دست نشانده رژیم کودک کش صهیونیستی بودن و هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۳۰ تير ۱۴۰۳
چرت نگو اونا برا این حمایت دلیل دارن
حمله حماس به اسرائیل و کشته و زخمی و به اسارت گرفتن برای اسرائیل که همیشه مدعی تهدید موجودیتس هست بهانه خوبی شد که با حمایت متحدینش حماس رو نابود کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۳۰ تير ۱۴۰۳
دوتاشون یه لِجِنی هستن بدردنمیخورن بمیرن بهتره.مرگ برآمریکا مرگ براسرائیل.✊️✊️☝️
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۳۰ تير ۱۴۰۳
مرگ بر مغز تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۳۰ تير ۱۴۰۳
مرگ بر خودت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۳۱ تير ۱۴۰۳
مرگ‌ب جاهلان وطرفداران اسرائیل وترامپ وظلم .خاک توسرهمتون که خل شدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۳۱ تير ۱۴۰۳
مرگ بر جاهلان کورمغز که فقط تقلید میکنند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی بلوچی
۱۲:۵۶ ۳۰ تير ۱۴۰۳
ترامپ بیاد ، قیمت دلار اوج می‌گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۳۰ تير ۱۴۰۳
خیلی هم تفاوت داره این ترامپ یا باهاتون توافق میکنه یا جنگ باهاتون راه میندازه این با کسی شوخی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۳۰ تير ۱۴۰۳
ترامپ تاجره اهل معامله هست . مرد جنگ نیست از هیاهو و جنجالی که راه میندازه نترسین دلال هست میخواد همه چی رو مفت به چنگ بیاره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۳۰ تير ۱۴۰۳
کی گفته شما میگین؟ یادتون نیست تو ۴ سال ترامپ چی سرمون اومد فروش نفت به کجا رسید چه شرکتهایی مرتبط با ایران که تحریم نشد چرا یجوری صحبت میکنین که اصلا انگار براتون مهم نیس دارین در واقع خودتون رو گول میزنین گول خدا میتونین بزنین؟؟؟؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۳۰ تير ۱۴۰۳
حتی یک پخش مستقیم فوتبال هم تحریم بودیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۳۰ تير ۱۴۰۳
شما فکر کنید نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۳۰ تير ۱۴۰۳
اتفاقا خیلی هم تفاوت دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۳۰ تير ۱۴۰۳
تحلیل رو خوندم تحلیل خوبی بود فقط تیتر بدی زدین و ادمو عصبی میکنه
مگه دوران اوباما و ترامپ فرقی نداشت که میگین فرقی نداره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۳۰ تير ۱۴۰۳
نه. چون اصلاحات زده بود جاده خاکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۳۰ تير ۱۴۰۳
در دوران بایدن هم اصولگراها زدند جاده خاکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۳۰ تير ۱۴۰۳
چشم‌ بازار کور کردین با این کارشناساتون
دلار زمان اوباما ۳ هزارتومن
دلار وقتی ترامپ اومد ۳۰ هزار تومن
هر چند ایندفعه ترامپ بیاد بنظرم شرایط متفاوت خواهد بود و اتفاقات غیرقابل پیش بینی خواهد افتاد
چون سیاست فشار حداکثری شکست خورد ایندفعه ممکنه با توافق با ایران برای خودش اعتبار بخره
Iran (Islamic Republic of)
C . I . S . R
۱۲:۲۲ ۳۰ تير ۱۴۰۳
هر 16/4 مگا پرت رو با 1/400 میلیون پوند معاوضه میکنم !
البته اگر تفاهم کنیم !!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۳۰ تير ۱۴۰۳
شما گفتی و همه باور کردند !
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۲:۰۹ ۳۰ تير ۱۴۰۳
پیروزی ترامپ برای ایران مفیداست چون دولتهای اروپائی ترامپ راهمراهی نمی کنند ولی دمکرات‌ها با اروپا متحدند آمریکا هر اقدامی کنند حمایت میکنند اگرترامپ بیاید ما با اروپا به توافق می رسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۳۰ تير ۱۴۰۳
خیلی ساده ای هیچ کدوم‌کشوراروپایی دوست ایران نیست
Germany
ناشناس
۰۸:۲۶ ۳۱ تير ۱۴۰۳
گاگول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۳۰ تير ۱۴۰۳
واقعا ب این تیتر اعتقاد دارید؟
آخرین اخبار