انجمن جراحی پلاستیک و زیبایی گفت: از آنجایی که صورت بزرگترین دارایی هر فرد است، باید قبل از انجام جراحی درباره پزشک مربوطه تحقیق شود و به تبلیغات فضای مجازی بسنده نکرد.

«زنان زیبا پیشنهادات ازدواج بهتری دریافت می‌کنند و موقعیت‌های شغلی بهتری به دست می‌آورند…» این را مونا ۳۴ ساله، مربی باشگاه که چندین عمل زیبایی از جمله جراحی بینی و کانتورینگ صورت انجام داده می‌گوید. 

فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو انجمن بین‌المللی جراحان پلاستیک مهدی احمدی گفت که «تقاضا برای جراحی صورت رو به افزایش است»، اشخاصی که دچار «بدشکلی ذاتی» بوده و یا «کمبود اعتماد به نفس» داشته از جمله افرادی هستند که خواهان جراح زیبایی هستند. اما فضای مجازی از جمله اینستاگرام مرجع تخصصی تبلیغ جراحی پلاستیک و زیبایی نیست.

 

جراحی زیبایی

پیشتر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران اعلام کرده بود که «چهره اصیل ایرانی» از طریق اعمال جراحی گسترده در حال تحریف است و استاندارد‌های زیبایی نامتجانس «غربی» بر ایرانیان تحمیل شده است.

بر اساس آمار‌های جامعه بین‌المللی جراحی پلاستیک زیبایی، ایران از نظر تعداد عمل‌های جراحی انجام شده در سال ۲۰۲۲ با حدود ۳۲۰ هزار عمل زیبایی در رتبه دوازدهم جهان قرار گرفته بود، در حالی که در سال ۲۰۱۶ با رقم ۱۵۱ هزار در رتبه هجدهم قرار داشت و رشد بیش از دو برابری را تجربه کرده است.

جراحی پلاستیک

محبوب‌ترین عمل در میان جراحی‌های زیبایی، جراحی بینی است و پس از آن لیپوساکشن، جراحی پلک، جراحی شکم و جراحی سینه در رتبه‌های بعدی قرار دارند. درحالی که ۶۰ درصد عمل زیبایی بدون دلیل و نداشتن مشکل اساسی در افراد مراجعه‌کننده انجام می‌شود.

اگرچه آمار دقیقی در دست نیست، اما نسبت به ۱۰ سال گذشته مراجعه مرد‌ها برای انجام جراحی زیبایی بیشتر شده است و ۱۵ الی ۲۰ درصد از مراجعه کننده‌ها به جراحان پلاستیک مرد‌ها هستند.

روانشناس و مشاور خانواده سجاد کریمان مجد نیاز به زیباتر شدن را یک نیاز فیک و بدون اصالت نمی‌داند و معتقد است که «انسان‌ها به‌صورت فطری و طبیعی نیاز دارند زیبا باشند و زیبا دیده شوند.» پس نمی‌توان به این میل ایراد گرفت.

اما فاطمه محمدی، جامعه‌شناس، می‌گوید که «جراحی‌های زیبایی تا آنجا که به اصلاح یک نقص و عیب بپردازد، خیلی هم مفید و عالی محسوب می‌شود، اما اکنون نیاز به زیبایی افراطی شده است و حتی به سمت زشتی می‌رود، چون افراد استعدادشان را کشف نکرده‌اند و یا در محیطی ناسالم قرار گرفته‌اند.»

انجمن جراحی پلاستیک و زیبایی ایران اعلام کرد که برخی افراد فاقد صلاحیت به صورت زیرزمینی و با هزینه کمتر اقدام به انجام جراحی زیبایی می‌کنند، درصورتی که تنها یک گروه می‌تواند از عنوان جراحی زیبایی استفاده کند و آن فوق تخصص‌های پلاستیک و زیبایی هستند. از آنجایی که صورت بزرگترین دارایی هر فرد است، باید قبل از انجام جراحی درباره پزشک مربوطه تحقیق شود و به تبلیغات فضای مجازی بسنده نکرد.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
خدا عاقبت همه ی مارو بخیر کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
ببخشید سلیقشون با شما جور نیست و شما خوشت نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
S.n
۰۹:۵۱ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
هیچ زیبایی ندارن فقط چهره هاشون شیطانی میشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۵۳ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
احتمالا شیطان سربازاشو از بین همینا انتخاب کنه.
آخرین اخبار