رضا جاویدی از پاسخگویی مرکز ارتباطات مردمی شهرداری شیراز به ۴۹ هزار و ۲۵۰ تماس شهروندان طی سه ماه نخست سال جاری خبر داد و اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز سال جاری، بیش از ۱۰ هزار تماس در این سامانه ثبت و جهت پیگیری و رفع مشکل به حوزههای متولی ارجاع شد.
او افزود: برای اولین مرتبه این مرکز با لحاظ مهلت زمانی از پیش تعریفشده به درخواستها و شکایات همشهریان پاسخ داده است.
به گفته سخنگوی شهرداری شیراز؛ پاسخگویی به شهروندان در قالب مهلت زمانی تعیینشده باعث اعتمادسازی و افزایش سطح رضایت شهروندان از مجموعه شهرداری خواهد شد و این مرکز با در نظر گرفتن ضرورت اصل تکریم شهروندان مشارکت پذیر و دغدغهمند که خود را در مدیریت شهر شریک میدانند، برای نقدهایی که به عملکرد مجموعه خدوم شهرداری دارند، تقدیر و از اعتماد مردم به خادمین خود در شهرداری قدردانی کرد.
جاویدی با بیان اینکه در ایام نوروز تماسهای زائرین و گردشگران در موضوعهایی مختلف همچون اسکان و اقامت، پارکینگ، مراکز تفریحی و اماکن گردشگری در این سامانه ثبت شد، افزود: علاوه بر آن ناظرین شورای اسلامی شهر بر عملکرد شهرداری برای سومین سال متمادی با بهرهگیری از بستر این سامانه بیش از ۱۰۰۰ موردایراد و مشکل شهری را جهت پیگیری و رفع مشکل به حوزههای متولی ارجاع دادند.
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری شیراز گفت: آمادهسازی و بارگذاری لینک نقشه شهر، ارسال موقعیت مکانی مراکز اسکان و اماکن گردشگری برای مسافران، نصب بنرهای اطلاعرسانی ۱۳۷ و بارگذاری اطلاعات موردنیاز مسافران در قالب فایلها و دفترچههای راهنما ازجمله اقدامات مؤثر این حوزه ارتباطی در نوروز بود.
سخنگوی شهرداری شیراز اعلام کرد: لکهگیری و مرمت آسفالت، سد معبر و مزاحمت، تمیزی معابر بارفروش و ساختوساز غیرمجاز از موارد پرشمار در این سامانه بوده است که با اولویت ویژه در برنامهریزی مجموعه شهرداری قرار گرفت و پیگیری شد.
جاویدی همچنین از شهروندان خواست تا مجموعه شهرداری را بیش از گذشته یاری و چشم و گوش مدیران شهرداری باشند و از مردم دعوت کرد تا با انعکاس نظرات و دیدگاهها به این سامانه چراغ راه مدیران شهرداری باشند.