۱۰۹ طرح مسکن و اشتغالزایی برای مددجویان بهزیستی در چهارمحال و بختیاری همزمان با هفته بهزیستی و به صورت ویدیو کنفرانس بهره‌برداری و افتتاح شد.

مهشید سلیمانی مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری در آیین افتتاح طرح‌های مسکن و اشتغال مددجویان از واگذاری ۷۸ مسکن به مددجویان زیرپوشش این نهاد همزمان با هفته بهزیستی خبر داد و گفت: برای ساخت این واحد‌های مسکونی به خانواده‌های ۲ معلولی و تک معلولی بیش از هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شد.

وی از راه‌اندازی ۳۱ طرح اشتغالزایی مثل حوزه پنل خورشیدی، دامداری، خدماتی و مشاغل خبر داد و افزود: برای ایجاد این طرح‌های اشتغال‌زا ۴۶ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

سلیمانی با اشاره به اینکه سهم اشتغال استان برای جامعه هدف بهزیستی در سالجاری هزار و ۵۰۰ نفر است، اضافه کرد: برای راه‌اندازی این طرح‌های اشتغال‌زا تسهیلات ارزان قیمت به ازای هر شغل یک میلیارد و ۵۰۰ میلون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی از افتتاح یک مرکز شبانه‌روزی خدمات‌رسانی به بیماران روانی مزمن با اعتبار بخش غیردولتی و پرداخت یارانه به ازای هر مددجو ۳۷ میلیون ریال خبر داد و تصریح کرد: این مرکز ظرفیت ۵۰ بیمار را دارد.

به گفته سلیمانی، یک مرکز روزانه خدمات‌رسانی به بیماران روانی مزمن با اعتبار بخش خصوصی و ظرفیت ۳۰ نفر برای ارائه خدمات توانبخشی، مددکاری، روانشناسی و توان‌پزشکی راه‌اندازی شد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از راه اندازی ۱۰ پایگاه هنر درمانی در مناطق روستایی با ۱۸ میلیارد ریال خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.