اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به نفوذ پدیده غبار به جو استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

سعید قاسمی رییس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت : بر اساس آخرین داده‌های هواشناسی، از عصر روز گذشته (چهارشنبه سوم مرداد) تا پایان هفته، تشدید نسبی وزش باد در سطح منطقه، شرایط را برای نفوذ غبار به جو استان مهیا خواهد کرد.

سعید قاسمی با بیان اینکه احتمال نفوذ غبار و کاهش کیفیت هوا، در ساعاتی از روز پنجشنبه تا اواسط جمعه و مطابق معمول در نواحی غربی استان بیشتر به نظر می‌رسد افزود: تشدید میدان‌های وزش باد در منطقه، از عصر روز چهارشنبه تا جمعه شرایط را برای نفوذ غبار به جو استان، بخصوص نواحی غربی و مرزی فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه این شرایط ممکن است علاوه بر کاهش کیفیت هوا در مناطق غربی و مرزی دید افقی را تا کمتر از ۲۰۰۰ متر نیز کاهش دهد یادآور شد: اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز برای کلیه گروه‌های سنی بویژه بیماران قلبی ریوی و سالمندان، پیشگیری از خسارات احتمالی به تاسیسات حساس به گردوخاک، هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

رییس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه ادامه داد: به دنبال این شرایط در روز‌های شنبه و یکشنبه به استثناء گاهی اوقات وزش باد ملایم و در ساعاتی از بعد از ظهر یکشنبه، غبار نسبتاً رقیق در نواحی غربی، پدیده قابل توجه دیگری برای استان پیش‌بینی نمی‌شود.

قاسمی تاکید کرد: متوسط دمای هوا نیز که تا روز جمعه در غالب نقاط استان، تغییرات قابل توجهی نخواهد داشت، از روز شنبه تا دوشنبه بتدریج افزایش می‌یابد.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ماهیدشت با ۱۶ درجه و قصر شیرین با ۴۶ درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند .

برچسب ها: هواشناسی ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.