روسیه به ارمنستان نسبت به چرخش به سمت غرب و پیروی از مسیر اوکراین هشدار داد.

روسیه به ارمنستان درباره متحد شدن با غرب هشدار داده و ابراز نگرانی کرده است که ایروان می‌تواند همان مسیری را که اوکراین پس از برکناری ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور اوکراینی طرفدار روسیه در سال ۲۰۱۴ در پیش گرفت، طی کند.

براساس گزارش القدس العربی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت در حالی که ارمنستان حق انتخاب جهت سیاسی خود را دارد، مسکو امیدوار است از تکرار تغییر ژئوپلیتیکی که در اوکراین شاهد آن است، جلوگیری کند.

در قفقاز، روسیه از دیرباز به عنوان نیرویی برای محافظت از ارمنستان تلقی می‌شد. با این حال، اخیرا به دلیل اینکه نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان کشورش را به سمت غرب می‌چرخاند، روابط مسکو و ایروان سرد شده است.

 در نتیجه، روسیه کنار ایستاد و نیرو‌های جمهوری آذربایجان توانستند منطقه مورد مناقشه قره باغ را پس بگیرند. با این وجود پسکوف تاکید کرد که روسیه همچنان ارمنستان را متحد می‌داند و خواهان ادامه همکاری با آن است.

پیش از این اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که بسته کمک ۱۰.۸ میلیون دلاری برای حمایت از ارتش ارمنستان را تصویب کرده است. بر اساس اعلام این رسانه، بلوک ۲۷ عضوی اتحادیه اروپا برای اولین بار تصمیم گرفت از ایروان از طریق تسهیلات صلح اروپا حمایت کند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زرشک
۲۳:۳۹ ۰۴ مرداد ۱۴۰۳
روسیه چه تو دنیا چه تو قفقاز قافیه رو باخت و دیگه تو قفقاز جایی نداره و حق دخالت نداره ، همون بهتر یه گوشه بشینه و سکوت کنه !!
Iran (Islamic Republic of)
پرسنال
۲۰:۱۶ ۰۴ مرداد ۱۴۰۳
اگه هیلتر بجای زمستون، تابستون به شوروی حمله میکرد، الان وضع این نبود
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۲۰:۰۱ ۰۵ مرداد ۱۴۰۳
عملیات بارباروسا یا حمله آلمان نازی به شوروی، ژوئن ۴۱ یا ۱ تیر ۱۳۲۰ بود جهت اطلاع
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۱۸:۵۲ ۰۴ مرداد ۱۴۰۳
روسیه از گروه‌ها معارض حمایت کند تا پاشنیان را از حکومت دور کند اگر روسیه و ایران غافل شوند ناتو پایگاه یا دفتر باز خواهد کرد باید پاشنیان خلع کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۰۴ مرداد ۱۴۰۳
همه غرب باید از ارمنستان درس بگیرن و به هیچ عنوان خودشونو قاطی سیاستای آمریکا نکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۴ مرداد ۱۴۰۳
مگه ارمنستان با روسیه و اوکراین مرز داره ؟؟؟
آخرین اخبار