امیر سیدزاده تهیه کننده سینما درباره وضعیت سینما گفت: وضعیت امروز سینمای ایران و پلتفرمهای اینترنتی بشدت بهم ریخته و غیر قابل اعتماد است. از طرفی بدلیل بالا رفتن هزینههای تولید و دستمزد بازیگران هیچ گونه فیلم مناسب و آموزندهای که باعث رشد و تعالی فکری و اندیشهای مخاطب شود تولید نمیشود.
تهیه کننده فیلم مادر قلب اتمی ادامه داد: از طرفی عده بسیار محدودی از تهیه کنندگان که شاید ۳درصد جامعه تهیه کنندگان را هم شامل نمیشوند با تولید فیلمهای سخیف و لمپن به اسم ژانر کمدی و طنز عرصه تولید در سینما را در اختیار گرفته اند. مسئولین بی لیاقت فرهنگی هم به اسم تقویت اقتصادی گیشه و به قیمت نابودی فرهنگ و ارزشها و سنن ایرانی حمایت از این گونه سینما را باعث افتخار خود میدانند.
این تهیه کننده عنوان کرد: شاید در هیچ برههای از زمان سینمای ایران در این حد از درجه تنزل قرار نگرفته بوده است. بی شک در سینمای نابود شدهای که یا با پولهای رانت دولتی و یا با پولهای مشکوک عدهای پول شو اداره میشود جایی برای تولید آثار مفید باقی نمیماند.
تهیه کننده فیلم شماره ۱۷ سهیلا افزود: چراکه حداقل هزینه تولید یک فیلم خوب امروز به طور میانگین ۲۰ میلیارد بودجه میطلبد که میبایست در فروش ۶۰میلیارد تومان برگرداند تا اصل پول هزینه شده برگردد. چیزی که محال است به طریق منطقی و روال طبیعی اتفاق بیفتد.
سیدزاده درباره وضعیت سریالهای نمایش خانگی توضیح داد؛ متاسفانه حوزه سریال سازی در پلتفرمها نیز از اختیار نظارت نهادهای مربوطه خارج شده و کسی قادر به کنترل آنها نیست. به همین دلیل اکثر تولیدات سریالی پلتفرمها نیز فاقد کیفیت و استانداردهای لازم بوده و ارزشی برای آنها متصور نیست، حتی از لحاظ اقتصادی هم اکثرا بودجه هزینه شده را بر نمیگردانند. جدای از اینکه از لحاظ بد آموزی و جا اندازی کلمات رکیک و نامناسب به نوعی الگو برداری نسل جدید تبدیل شده اند.
سیدزاده خاطر نشان کرد: علی ایحال باید امیدوار بود با آمدن وزیری فرهنگ شناس و معتقد در راس وزارت فرهنگ دولت آینده به این نابسامانیها که نابودی مطلق فرهنگ ایرانی اسلامی را رقم زده اند خاتمه داده شود.